• Clavister/

InterContinental Amstel Amsterdam Hotel skyddar sina gästers information med säkerhetsgateway från Clavister

Clavister (Nasdaq: CLAV), ett ledande företag inom högpresterande nätverkssäkerhet, har tillkännagivit att InterContinental Amstel Amsterdam, ett av Hollands mest berömda hotell, har installerat Clavisters säkerhetsgateway E7 för att säkra skyddet av sina gästers data, och för att hantera nätverkets bandbreddsutnyttjande.

Hotellet använder sig av Clavisters lösning för att skydda användningen av och trafiken i nätverket i sina sex stora evenemangssviter, i syfte att säkerställa att gästers data inte kan fångas upp under privata konferenser. Lösningen skyddar även det trådlösa nätverk som används av hotellets gäster, och segregerar det ifrån nätverkstrafiken i konferenssviterna.

Med sina avancerade möjligheter till trafikhantering gör Clavisters gateway det möjligt för hotellet att tillhandahålla och hantera bandbredd mellan sitt konferenscenter och gästernas trådlösa nätverk på ett mer effektivt sätt, och förvissa sig om att både företagskunders och hotellgästers behov uppfylls. Lösningen har levererats och konfigurerats av Clavisters Eindhoven-baserade guldpartner ICT Vision BV, med en säkerhet-som-tjänst-licensmodell som eliminerar behovet av kapitalinvesteringar i förskott och möjliggör ett flexibelt utnyttjande av säkerhetsfunktioner.

Clavisters lösning har redan inneburit fördelar för hotellet. Mik Visser, systemansvarig på InterContinental Amstel Amsterdam: ”Lösningen är särskilt gynnsam för kunder som använder våra konferenssviter eftersom det låter oss tillhandahålla och balansera bandbredd på ett sätt som passar våra egna och kundernas behov. Detta är något som vi inte hade möjlighet till tidigare. Clavisters lösning var snabb och enkel att implementera, vilket var precis vad vi letade efter. Det är betryggande att ”The Amstel” nu har förstärkt säkerhetsnivåerna i hela sitt trådlösa nätverk, och skyddas från virus och andra internetattacker.”

Clavisters E7-gateway levererar säkerhet på ”enterprisenivå” för mellanstora installationer, och erbjuder kompletta NGFW-funktioner såsom applikationskontroll, medvetenhet om användaridentiteter, IPSec och SSL VPN, samt innehållsorienterade säkerhetstjänster som IPS, IDS, filtrering av webbinnehåll och antivirus. Clavisters tjänst True Application Control möjliggör djupgående analys och hantering av applikationers innehåll, och hjälper till att identifiera Skype ID, SQL-förfrågningar, text i Facebook-chat, information i VoIP-samtal, med mera. I kombination med medvetenhet om användaridentiteter ger detta en kraftfull, granulär synlighet och kontroll över användares åtkomst av applikationer i olika nätverk, vilket möjliggör prioritering av verksamhetskritiska applikationer och ökning av den allmänna produktiviteten.

För mer information, kontakta gärna:
Nikolas E Georgii, VP Marketing
46(0)8-545 298 00
ir@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Bolaget erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av molnlösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. Clavister har fått utmärkelsen ”Product Quality Leadership Award” av det välrenommerade analytikerföretaget Frost & Sullivan. Clavister startade 1997 i Örnsköldsvik och har sedan dess växt till en världsomspännande leverantör av säkerhetslösningar med 16 kontor i tio länder. Clavisters aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet CLAV och har cirka 5 400 aktieägareRemium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Mer information finns på www.clavister.com. .

Snabbfakta

Citat