IoT-distributören SensaTek tar Clavister till Australien

Nytt distributörsavtal öppnar den oceaniska cybersäkerhetsmarknaden för Clavisters lösningar.

21 maj, 2018. Örnsköldsvik, Sverige. Clavister, en ledande leverantör av högpresterande cybersäkerhetslösningar, har ingått ett distributörsavtal med SensaTek, en Australiensk distributör av säkerhets-, IoT- och automationsslösningar

SensaTek kommer att distribuera Clavisters produkter till sina återförsäljare inom hela Oceanien-regionen, men ha ett starkt fokus på Australien. Distributörsavtalet följer Clavisters tillväxtplan, där en global säljexpansion genom duktiga kanalpartners är en viktig ingrediens. Genom SensaTek får Clavister en ingång till den oceaniska cybersäkerhetsmarknaden och däri ett stort antal återförsäljare.

”Vi erbjuder en rad förstklassiga produkter och tjänster med fokus på säkerhet, nätverk, trådlöst och automation. Vi kan i det sammanhanget inte tänka oss en bättre cybersäkerhetslösning än vad Clavister har att erbjuda till våra kunder, berättar Claus Mauer, District Account Executive för SensaTek. Clavisters resurseffektivitet, enastående prestanda och innovationsnivå gör deras produkter och lösningar till det perfekta nätverkssäkerhetsverktyget som vi letat efter,” tillägger Claus Mauer.

Clavisters unika och egenutvecklade operativsystem minimerar risken för säkerhetshål i den egna produkten, vilket är ett omfattande problem för andra leverantörer. Clavister erbjuder brandväggar, antivirus, autentisering och åtkomstkontroll för användare, som tillsammans ger en komplett säkerhetslösning.

“Det är en välkommen utveckling för oss med en ny distributör med en stark bas i Australien. SensaTek har ett erfaret team som integrerar Clavisters produkter och tjänster i sina egna lösningserbjudanden. Vi ser fram emot att öka vår verksamhet i denna region tack vare detta samarbete, kommenterar Andreas Åsander, försäljningschef för Enterpriseprodukter på Clavister.

För mer information eller förfrågningar om mediamaterial kontaktas:
Sam Coleman, Director of Marketing and Corporate Communications
Sam.coleman@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot.