Kommuniké från extra bolagsstämma den 9 juni 2014

Vid extra bolagsstämma i Clavister Holding AB den 9 juni 2014 beslutade stämman enhälligt i enlighet med styrelsens förslag gällande riktad nyemission av högst 2 000 000 aktier.

Extra bolagsstämmans beslut i korthet innebär godkännande av styrelsens tidigare beslut om riktad nyemission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Nyemissionen ger en ökning av bolagets aktiekapital med högst 200 000 kr och ökning med högst 2 000 000 aktier, envar med kvotvärdet 0,10 kronor.

Kurs per ny tecknad aktie fastställdes till 17 kr med en aktiespädning beräknad till cirka 14 %.  Teckningstiden varade mellan den 2 maj till och med den 21 maj 2014, prioriterade i tidsordning och med minsta aktiepost om 30 000 aktier.

Totalt tillförs bolaget netto dvs med avdrag för emissionskostnader, 31,5 Mkr igenom bolagsstämmans godkännande och genom att full teckning skett.

Örnsköldsvik den 9 juni 2014
Clavister Holding AB (publ)

För mer information, kontakta gärna:
Nikolas E Georgii, VP Marketing
+46(0)8-545 298 00
ir@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud" lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot. 2012 fick Clavister utmärkelsen "Product Quality Leadership Award" av det välrenommerade analytiker-företaget Frost & Sullivan. Clavister startade 1997 i Örnsköldsvik och har sedan dess växt till en världsomspännande leverantör av säkerhetslösningar med 16 kontor i tio länder. Aktien Clavister Holding AB, är sedan 21 maj noterad på NASDAQ OMX First North under kortnamnet CLAV och har cirka 5 400 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.