• Clavister/

Myndighet i Sydostasien väljer Clavisters virtuella säkerhetslösning för att skydda mobilnät

En myndighet i Sydostasien, med ansvar för att bygga ett säkert offentligt mobilnät, har valt Clavister för att skydda sin nätinfrastruktur.

Örnsköldsvik, Sverige, 5 juli 2018. Clavister, en ledande leverantör av högpresterande IT-säkerhetslösningar, meddelar idag att en myndighet i Sydostasien väljer Clavisters virtuella säkerhetslösning för att garantera säkerheten i sin nätverksinfrastruktur.

Infrastrukturen, ett så kallat “bluelight”-system, skyddar allmänna säkerhets- och krisinformationsflöden i det mobila nätet. Den initiala ordern är av karaktären “proof-of-concept”-order, men förväntas växa utifrån Clavisters tidigare erfarenhet av liknande beställningar.

– Denna beställning har stor betydelse för oss eftersom den visar att vår virtuella säkerhetslösning nu också väljs av teleoperatörer utanför de kommersiella mobilnäten, säger Erik Engström, vice vd för Communication Service Provider Sales på Clavister.

– Även om de första kunderna var traditionella mobiloperatörer, ser vi nu att andra typer av operatörer, inom områden som offentlig säkerhet och kritisk infrastruktur, väljer vår virtuella säkerhetslösning. Att få förtroendet att leverera till denna typ av samhällskritisk verksamhet är ett bra kvitto på kvaliteten på våra produkter och vår teknologi, säger John Vestberg, vd och koncernchef för Clavister.

För mer information om den här pressreleasen kontaktas:
John Vestberg, President and CEO
john.vestberg@clavister.com

Clavister är en ledande leverantör av informationssäkerhetslösningar för fasta, mobila och virtuella nätverk. Clavister erbjuder små och medelstora företag, telekomoperatörer och leverantörer av "Cloud"-lösningar, marknadsledande säkerhetslösningar mot dagens säkerhetshot.