Ny partner lanserar Clavister i Grekland

iPhoenix Networks PC, en återförsäljare från Pireaus, Grekland, lovordar Clavisters innovationer och produkter när de nu lanserar varumärket lokalt.

Örnsköldsvik, Sverige, 24 oktober 2018. Clavister, ett ledande företag inom högpresterande cybersäkerhetslösningar, meddelar idag att en ny återförsäljare,iPhoenix Networks PC, kommer att erbjuda Clavisters lösningar och produkter på den grekiska marknaden.

iPhoenix Networks PCs huvudsakliga verksamhet har sedan tidigare inkluderat robusta internetuppkopplingar, lösningar med 99,9% tillgänglighet för kunder, managed services, Multi-WAN-routers, site-to-site VPN och andra lösningar för att upprätthålla kontinuitet i deras kunders verksamheter.

Med Clavister kompletterar nu iPhoenix sin produktportfölj för att även kunna tillmötesgå det ökande behovet av cybersäkerhet.

"En av de saker vi letade efter var en leverantör som inte redan fanns representerad i Grekland, och vi menar att Clavisters produkter ger mervärden som kommer fungera mycket väl på den grekiska marknaden",säger Ilias Pavlou, VD för iPhoenix.

Han väljer vidare att särskilt betona Clavisters funktionalitet för lastbalansering, som erbjuder bandbreddsaggregering, övervakning av länkkvalitet, WAN-feltolerans och ökad säkerhet, vilket sammantaget  erbjuder en i det närmsta helt feltolerant infrastruktur.

"Lastbalanseringen är mycket intressant för oss, en fantastisk funktion där Clavisters lösning är en av de absolut bästa", konstaterar Pavlou och noterar också att produkterna dessutom är kommersiellt attraktiva utifrån ett pris/prestanda-förhållande.

"E10 och E20 är fantastiska produkter, jag tror inte det finns bättre på marknaden", säger han övertygande.

"En sån entusiastisk och motiverad återförsäljare som iPhoenix Networks är precis den typ av partner vi vill engagera. Vi ska givetvis göra allt vi kan för att understödja iPhoenix på den grekiska marknaden”,

säger Michaela Malentacchi, säljchef för Global Sales Support.

För mer information eller förfrågningar om mediamaterial kontaktas:
Sam Coleman, Director of Marketing and Corporate Communications
Sam.coleman@clavister.com

Clavister är sedan mer än 20 år en ledande europeisk cybersecurity- leverantör med säte i Sverige. Bolaget har kunder i mer än 150 länder inom områdena communication service providers (CSP), managed security service providers (MSSP), samt inom publik och privat sektor. Aktien Clavister Holding AB, är noterad på NASDAQ First North.