Arsizio vinner Münich Cleantech Conference Venture Award

Cleantech Inn Sweden-medlemmen Arsizio, vann MCC Venture Award vid den sjunde upplagan av Münich Cleantech Conference i konkurrens med bolag från hela Europa. Juryn prisade Arsizios potential att sänka kostnader för energiomställning genom överlägsen prestanda, förbättrad effektivitet och produktivitet, materialbesparingar och en smart affärsmodell.

Münich Cleantech Conference är ett väletablerat årligt återkommande event som samlar beslutsfattare inom industrin, investerare, entreprenörer och forskare inom miljöteknik. Årets tema var innovationer för direkta besparingar i en energiomställning.

Den årliga utmärkelsen MCC Venture Award ska uppmärksamma de bästa europeiska innovationsbolagen med lösningar för energiomställning. Juryn, bestående av representanter från tysk och internationell industri och riskkapital, har de senaste månaderna granskat ett tjugotal utvalda kandidater från hela Europa och valt ut fyra finalister vars marknad, innovation och tillväxtpotential granskats djupare.

– Det är med stor ära vi tar emot det här priset , säger Mark Jansson Kragh, VD och grundare av Arsizio. Fast viktigare än priset är det intresse som industrirepresentanter och riskkapital visat under och efter eventet. Vår produkt har en potential att minska materialåtgång, vikt och energiförbrukning i en lång rad av produkter och industrier. Det här priset och juryns motivering visar just det.

Om Arsizio

Arsizio erbjuder en produktionsprocess för metall- och plast-profiler som möjliggör vikt- och materialoptimering i existerande extruderingsanläggningar. Processen kan nå 20-40% material, vikt och energibesparingar, 10-20% högre värmeöverföringskapacitet och 20-80% lägre produktionskostnader. Arsizio har över 20 beviljade patent över hela världen som täcker 3D-extrudering av alla plastiska material som metaller, gummi, plast, TPE, kompositer etc.

Om Münich Cleantech Conference

Münich Cleantech Conference är en samarbetsorganisation med teknikföretag, forskningsinstitut, investerare, tjänsteleverantörer och entreprenörer.

Mark Jansson Kraght, VD och grundare, Arsizio AB
mark.jkragh@arsizio.com, 076-104 21 43