Clines Nanogradienter lanseras i Japan

(Korrigerad version då ofullständig ingress publicerades initialt.)

Cline Scientifics Nanogradienter lanseras med start i maj månad av Clines distributör Funakoshi Company och är en start på Clines marknadsintroduktion och bearbetning av den Japanska Life Science marknaden.

Funakoshi har påbörjat lanseringen av Clines Nanogradienter genom att skicka ut ett tryckt nyhetsbrev direkt till hela deras kunddatabas samt via deras underdistributörers kundnätverk. Upplagan, och därmed antal kunder som nås, är ca 30 000 st. Nyhetsbrevet kommer att följas upp av ytterligare riktade nyhetsbrev samt kundbesök där personal från Cline kommer att delta. Tillsammans med Cline planeras senare även deltagande på utställningar som vänder sig direkt till kundsegmentet inom stamcellsforskning.

”Efter en tid av förberedelser och produktutbildning startar nu Funakoshi på allvar lanseringen av våra produkter. Funakoshi har som en av de få stora huvuddistributörerna inom Life Science ett stort kundnätverk att vända sig till, vilket är till stor fördel för oss när vi nu vill nå ut på den Japanska marknaden. Vi har hittills upplevt Funakoshi som mycket noggranna, professionella och långsiktiga i sitt arbete och vi tror därför på ett mycket framgångsrikt samarbete, ” säger Niklas Holmquist, Försäljningschef

Kort om Funakoshi
Funakoshi är en ledande distributör av Life Science produkter på den Japanska marknaden med huvudkontor i Tokyo. Bolaget grundades 1923 och har idag 130 anställda med total täckning av den Japanska marknaden. Bolaget fokuserar på att erbjuda det senaste inom spjutspetsprodukter för bl.a. regenerativ medicin och stamcellsforskning och satsar ständigt på nya möjliggörande teknologier som t.ex. nanoteknologi. Mer om Funakoshi Co. Ltd går att läsa på www.funakoshi.co.jp/exports

För frågor vänligen kontakta:

Cline Scientific AB                                                                                  Telefon: 031-387 55 55
Carl Skottsbergs gata 22 B                                                                        E-post: info@clinescientific.com
413 19 GÖTEBORG                                                                                   Hemsida: www.clinescientific.com