Första utställning med distributör i Tyskland

Cline Scientific ställde ut tillsammans med Biotrend på en konferens i Dresden för stamcellsforskning i början av februari. Konferensen och utställningen organiserades av ISSCR (International Society for Stem Cell Research) och CRTD (Center for regenerative therapies TU Dresden) och besöktes av ca 400 stamcellsforskare.

Konferensen var fokuserad på stamceller för forskning och klinisk behandling inom neurologiska sjukdomar och frågeställningar, vilket är ett av väldigt många användningsområden för stamceller.

Utställningen var den första gemensamma satsningen på marknaden med Biotrend och utfördes som ett första steg i arbetet med att etablera Clines produkter och varumärke på den Tyska marknaden.

”Clines produkter mottogs med stort intresse och det var mycket roligt att få visa upp våra innovativa produkter för forskare från hela världen. Det var dessutom flera personer som hört talas om oss tidigare, vilket är ett kvitto på att vårt namn börjar bli mer känt inom branschen” säger bolagets Försäljningschef, Niklas Holmquist.

Arbetet på den tyska marknaden fortsätter nu för att återkoppla och följa upp de kontakter som slöts med nya potentiella kunder.

För frågor om Cline Scientific och deras produkter, vänligen kontakta:

Cline Scientific AB är ett bolag som med nanoteknik möjliggör för forskare att utveckla metoder för att med stamceller skapa "reservdelar" till människokroppen och att studera cancerceller med högre precision. Med hjälp av Cline Scientifics patenterade Nanoytor och Nanogradienter kan forskarna lokalisera på vilket underlag som stamceller har en kontrollerad tillväxt eller exakt hur cancerceller påverkas av läkemedel. Bolaget har flertalet betalande kunder i form av forskare och forskningsprojekt runt om i världen.

Cline Scientific AB                                                                                  Telefon: 031-387 55 55
Carl Skottsbergs gata 22 B                                                                        E-post: info@clinescientific.com
413 19 GÖTEBORG                                                                                  Hemsida: www.clinescientific.com