Klartecken att presentera på Stamcells-konferens i Basel

Cline Scientific kommer att medverka och ställa ut på ISSCR:s konferens ”Translational Opportunities in Stem Cell Research”. Konferensen ämnar samla världsledande forskare inom stamceller med fokus på stamcellsterapier och kliniska applikationer. Konferensen vill även lyfta fram innovationer och teknologier som krävs för att driva utvecklingen av stamceller till godkända terapier.

Konferensen är strategiskt belägen i Basel, ett av Europas största och ledande kluster för läkemedelsforskning och bioteknik. Konferensen arrangeras av organisationen ISSCR tillsammans med bl.a. läkemedelsföretagen Roche och Boehringer Ingelheim.

Cline har till detta möte valt att ställa ut och dessutom tillsammans med en kund nu fått klartecken att presentera en vetenskaplig poster under hela eventet. Kunden har använt Clines teknologi i sin stamcellsforskning och skall fokusera på att presentera dessa resultat under konferensen.

Kundens uttalde om arbetet från tidigare nyhetsbrev:

Clines ytor har möjliggjort en ökad förståelse för funktionen av ett protein som är involverat i sjukdomen Artros. Med ytorna i kombination med vår stamcellsmodell kan vi screena för behandling mot sjukdomen. Liknande tillvägagångssätt kan användas för en mängd sjukdomar, där ibland Alzheimers, som vi också studerat.” – Assistant Professor, PhD Stina Simonsson, Sahlgrenska Universitessjukhuset.

Mer information om konferensen finns här:

Följ oss gärna löpande på sociala medier:

Facebook   &   Twitter

Med vänlig hälsning Cline Scientific AB