Patentansökan får ”Notice of Allowance” i USA.

Det amerikanska patentverket (USPTO) har utfärdat ett ”Notice of Allowance” vilket innebär att de avser att bevilja Cline Scientifics patentansökan nr. 13/818, 541 i USA
”A method for preparing a surface with a controlled coverage of nanograde particles”.

Det kommande patentet skyddar Clines teknologi på den amerikanska marknaden, den i särklass största marknaden för Life Science produkter. Ett patent för Clines teknologi ger också möjligheter att skydda ett antal framtida produktfamiljer i ytterligare expansiva marknadssegment.

”Det är glädjande att få vårt patent godkänt i USA och det är ett viktigt steg i vår strategi att etablera Clines produkter på världens tre stora Life Science-marknader. Att ha ett patentskydd är en förutsättning för långvarig framgång i vår bransch och är grunden för närvaro på den amerikanska marknaden. Ytterligare en viktig byggsten i vår långsiktiga plan är på plats, inspirerande!” – Patrik Sundh, VD

För frågor om Cline Scientific och deras produkter, vänligen kontakta:

Cline Scientific AB                                                                                       Telefon: 031-387 55 55

Carl Skottsbergs gata 22 B                                                                        E-post: info@clinescientific.com

413 19  GÖTEBORG                                                                                     Hemsida: www.clinescientific.com