Inbjudan till Cloetta Kapitalmarknadsdag 2019

Cloetta har nöjet att inbjuda investerare, analytiker och media till Cloetta Kapitalmarknadsdag i Stockholm den 14 mars 2019.

Dagen leds av Henri de Sauvage-Nolting, VD och Frans Rydén, Finansdirektör CFO, tillsammans med flera representanter för Cloetta ledningsgrupp.

Eventet kommer att äga rum i Stockholm city, torsdagen den 14 mars 2019, mellan klockan 12.00 och 16:30. Anmälan kan redan nu ske till cecilia.bjursaker@cloetta.com

Mer information kommer att vara tillgänglig på hemsidan innan eventet. Eventet är begränsat till representanter från finansmarknad och media. Presentationer från dagen kommer att vara tillgänglig på hemsidan www.cloetta.com i anslutningen till eventet.

Välkommen!

Jacob Broberg, SVP Corporate Communications & Investor Relations, 070-190 00 33.

Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag i Norden och Holland. Cloettas produkter säljs i fler än 50 länder världen över med Sverige, Finland, Danmark, Norge, Holland, Tyskland och Storbritannien som huvudmarknader. Cloetta har några av de starkaste varumärkena på marknaden, till exempel Läkerol, Cloetta, Karamellkungen, Jenkki, Kexchoklad, Malaco, Sportlife och Red Band. Cloetta har 8 fabriker i 5 länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm. Mer information finns tillgänglig på www.cloetta.com