• Cloetta AB/

Inbjudan till telefonkonferens med webbpresentation i samband med Cloetta AB:s bokslutskommuniké 2017

Cloetta AB offentliggör sin bokslutskommuniké för perioden 1 januari – 31 december 2017 fredagen den 26 januari 2018 klockan 08.00. I samband med bokslutskommunikén håller Cloetta en telefonkonferens med webbpresentation för press och aktiemarknad.

VD och Koncernchef Henri de Sauvage Nolting och CFO Danko Maras presenterar och kommenterar bokslutskommunikén. Efter presentationen kommer det att finnas tid för frågor. Presentationen hålls på engelska.

Fredagen den 26 januari 2018 kl 10.00

08-566 426 64

Försäkra dig om att du är uppkopplad till telefonkonferensen genom att ringa in och registrera dig några minuter innan konferensen börjar.

Webbpresentation
Länken till direktsändningen kommer att publiceras på

Presentationen och bokslutskommunikén kommer att finnas tillgängliga på www.cloetta.com efter offentliggörandet.

Välkommen att delta!

Jacob Broberg, SVP Corporate Communications & Investor Relations, 070-190 00 33.

Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag i Norden och Holland. Cloettas produkter säljs i fler än 50 länder världen över med Sverige, Finland, Danmark, Norge, Holland, Tyskland och Storbritannien som huvudmarknader. Cloetta har några av de starkaste varumärkena på marknaden, till exempel Läkerol, Cloetta, Karamellkungen, Jenkki, Kexchoklad, Malaco, Sportlife och Red Band. Cloetta har 8 fabriker i 5 länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm. Mer information finns tillgänglig på www.cloetta.com