Ledningsförändring i Cloetta

Oskari Vidman, Chief Pick & Mix Officer, har beslutat sig för att lämna Cloetta för att tillträda en roll i ett annat bolag. Han kommer att lämna Cloetta senast i juni 2019.

“Jag vill tacka Oskari Vidman för att han har byggt strategin och lagt en stark grund för lösviktsgodisaffären. Jag är glad över att han stannar i Cloetta fram till sommaren. Lösvikt är en stor och viktig del av den nordiska konfektyrmarknaden och vi har kompetens och resurser för att vidareutveckla och växa lösviktsaffären“, säger Henri de Sauvage-Nolting, VD Cloetta.

Mediakontakt
Jacob Broberg, SVP Corporate Communications & Investor Relations, 070-190 00 33.

Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag i Norden och Holland. Cloettas produkter säljs i fler än 50 länder världen över med Sverige, Finland, Danmark, Norge, Holland, Tyskland och Storbritannien som huvudmarknader. Cloetta har några av de starkaste varumärkena på marknaden, till exempel Läkerol, Cloetta, Karamellkungen, Jenkki, Kexchoklad, Malaco, Sportlife och Red Band. Cloetta har 8 fabriker i 5 länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm. Mer information finns tillgänglig på www.cloetta.com