Marcel Mensink utsedd till President Operations

Marcel Mensink har utsetts till President Operations för Cloetta. Han efterträder Jacqueline Hoogerbrugge som i december meddelade att hon kommer att lämna Cloetta.

Marcel Mensink kommer som President Operations att ansvara för Cloettas Supply Chain inklusive produktion och inköp.

Marcel Mensink har sedan 1998 arbetat på Mars i de tre olika affärsområdena konfektyr, livsmedel och djurmat, bland annat som Operations shift Manager på chokladfabriken i Veghel, Manufacturing Director för Mars livsmedelsfabriker i Storbritannien och Europeisk Supply Director för Mars Care & Treats. Idag är han Supply Director för Mars Petcare i Europa.

Marcel Mensink, född 1971, har en magisterexamen i Livsmedelsteknik och en magisterexamen MBA.

”Marcel Mensink har en tydlig och väldokumenterad erfarenhet från att ha drivit och förbättrat effektiviteten i flera fabriker i Europa, något som gör honom mycket väl lämpad för rollen. Förbättrad effektivitet i produktionskedjan genom Lean är ett av de viktigaste målen för Cloettas Supply Chain de kommande åren,” säger Henri de Sauvage- Nolting, VD och koncernchef för Cloetta.

Marcel Mensink kommer att rapportera till VD och ingå i koncernledningen. Han tillträder sin roll den 1 oktober 2017.

Mediakontakt
Jacob Broberg, SVP Corporate Communications & Investor Relations, 070-190 00 33.

Cloetta grundades 1862 och är ett ledande konfektyrföretag i Norden, Nederländerna och Italien. Sammantaget säljs Cloettas produkter i fler än 50 länder. Cloetta har några av de starkaste varumärkena på marknaden, till exempel Läkerol, Cloetta, Candyking, Jenkki, Kexchoklad, Malaco, Sportlife, Saila, Red Band och Sperlari. Cloetta har 12 fabriker i sex länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm. Mer information finns tillgänglig på www.cloetta.com