CloudRepublic lanserar DigitaliseringsIndex Eskilstuna

Report this content

Nu är det klart – Svenska Gummihuset är bästa företaget i Eskilstuna på digitalisering. Det står klart efter att den första lokala delrapporten: DigitaliseringsIndex Eskilstuna har släppts. Indexet tar tempen på och analyserar digitaliseringsgraden hos företag i Eskilstuna.

– De som är bäst på digitalisering är aktiva i sociala medier och interagerar i stor utsträckning med sina följare. De jobbar en hel del med sökmotoroptimering och sökordsmarknadsföring samtidigt som de är kreativa på att generera organisk trafik, säger Ari Liukko, vd på CloudRepublic som ligger bakom rapporten.

Hur står det till med digitaliseringen hos Eskilstunaföretagen? Vilka syns mest – och vad gör att vissa lyckas bättre än andra? För första gången görs en total genomlysning av digitaliseringsgraden hos Eskilstunas företag. DigitaliseringsIndex utgår från helt objektiva mätningar baserade på datadriven analys framtaget genom forskning och utveckling av det svenska techbolaget CloudRepublic.

Det här är första gången DigitaliseringsIndex Eskilstuna presenteras:

De digitala vinnarna i Eskilstuna 2018

1. Svenska Gummihuset Aktiebolag
  2. Sundbyholms Slott AB
  3. STIGA Sports AB

Anledningen till att vi valde att lansera DigitaliseringsIndex Eskiltuna som första lokala rapport är att vi är tre gamla gymnasiekompisar från Rinmanskolan som efter över trettio år förenats på CloudRepublic: Peter Peldan som är F&U-chef, Lars Bergkvist som är styrelsens ordförande, och undertecknad, säger Ari Liukko.

DigitaliseringsIndex tas fram genom en automatisk insamling av stora datamängder (Big Data) som bearbetas med algoritmer som har skapats av CloudRepublic. Den nationella rapporten ges ut vid två tillfällen varje år och mäter digitaliseringsgraden hos svenska företag, kommuner och län. Topplistan kan följas i realtid på hemsidan DigitaliseringsIndex.se som också ger ytterligare information, djupdykningar och branschspecifika analyser.

För ytterligare information kontakta:

Ari Liukko, VD, Telefon +46 733 15 15 15, E-post: ari@cloudrepublic.com

Om CloudRepublic AB (publ): CloudRepublic hjälper företag att realisera sin digitala potential genom datadriven analys. CloudRepublics DigitaliseringsIndex sammanfattar ett bolags digitala status och anger ett matematiskt mått på Bolagets digitala mognad. Bolagets transformationsverktygslåda genomlyser och optimerar ett bolags processer och affärsmodell.

CloudRepublic AB (publ) är noterade på NGM Nordic MTF. För mer information se www.cloudrepublic.com

CloudRepublic AB
Karlavägen 64 114 49