D&Company digitaliserar optikerbranschen med hjälp av CloudRepublics Digtaliseringsplattform

D&Company och CloudRepublic har inlett ett samarbete där CloudRepublic ska hjälpa D&Company att ytterligare stärka deras egen och anslutna optikers konkurrenskraft i en allt mer digitaliserad omvärld.

D&Company prenumererar på CloudRepublics Digitaliseringsindex och får därigenom en automatiserad nulägesanalys av det digitala kundengagemanget. Genom Digitaliserigsindexet blir det tydligt vilka områden man bör utveckla vidare och för att förbättra den digitala kundupplevelsen. CloudRepublic ska även tillhandahålla transformationstjänster för att realisera de digitala förbättringarna. Det initiala ordervärdet är drygt 100 000 kr och innefattar bland annat en tjänst på prenumerationsbasis.  Det ekonomiska värde som hela framtida samarbetet representerar för CloudRepublic kan ännu inte kvantifieras.

D & Company Nordic AB erbjuder en digital plattform (IDUN) för optiker. Den digitala plattformen i kombination med de anslutna optikernas egna kunskaper och kundkännedom inom sitt geografiska område kommer att stärka deras konkurrenskraft genom en ökad servicegrad, minskad administration samt en ökad synlighet i marknaden. Den Digitala Plattformen (IDUN) omfattar tex webbshop, sökmotoroptimering, hantering av produktinformation, anpassad butiksdesign bland många andra tjänster. D & Company skiljer sig från mängden genom att erbjuda unika digitala handelslösningar och tjänster, vilka gör att våra kunder kan sälja och marknadsföra sina produkter på ett modernt och kostnadseffektivt sätt.

”Med CloudRepublics DigitaliserigsIndex får vi löpande en mycket bra och bild över våra anslutna optikers digitala status och ser vilka områden respektive optiker bör utveckla för att vässa konkurrenskraften ytterligare” säger Peder Gyllenberg Head of Digital Business/vVD, D&Company

”Jag är mycket glad över att D&Company har valt oss som partner i sin satsning att digitalisera optikerbranschen och förbättra kundupplevelsen. Jag ser det som ett kvitto på att vårt Digitaliseringsindex adderar värde genom att kontinuerligt mäta digital utveckling tillsammans med de transformationstjänster vi tillhandahåller för att få till förändringen” säger Alexander Kehrer, CloudRepublics VD

Om D&Company Nordic AB:
D&Company Nordic AB grundades 2014 och är idag en ledande aktör på den Nordiska optikmarknaden. Genom den digitala plattformen IDUN erbjuder D&Company unika e-handelslösningar och digitala tjänster för optiker över hela Europa. D&Companys varumärkesportfölj inkluderar det egna varumärket Norr samt flera av Nordens mest kända varumärken genom licensieringsavtal, bland annat Tiger of Sweden, Efva Attling, POC och Blåkläder.

Om CloudRepublic AB (publ):
CloudRepublic hjälper företag att realisera sin digitala potential. CloudRepublics digitaliseringsindex sammanfattar ett bolags digitala status och anger ett matematiskt mått på Bolagets digitala mognad. Bolagets transformationsverktygslåda genomlyser och optimerar ett bolags processer och affärsmodell, och slutligen tillhandahåller CloudRepublic världens största katalog av molntjänster för konkret digital transformation.