CLS: Lars-Erik Eriksson, VD, kommenterar avtalen med IGT och MRIC i Investerarbrevet.se och Privata Affärer

Avtalen, som kommunicerades den 17 oktober 2018, utgör en viktig del av CLS ambition att i samarbete med kunder och partners fortsätta att utvidga bolagets produktportfölj och erbjuda unika produkter som kan förbättra bildledd ablation och göra den till en mer precis, förutsägbar, säker och effektiv behandlingsmetod. Genom att underlätta planering och genomförande, men även genom att införa innovativa metoder, så som immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi, imILT®, är målet uppnå bättre behandlingsresultat. Avtalet med MRI Interventions ger även MRI Interventions exklusiv rätt att distribuera och sälja CLS produkter, inklusive bolagets TRANBERG®-produkter för laserablation, i USA och Kanada. Läs mer om avtalen på bolagets hemsida.

Läs intervjun här: Intervju med Lars-Erik Eriksson, VD i CLS

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System tillsammans med specialdesignat sterilt engångsmaterial för säker, skonsam och effektiv behandling av cancertumörer. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt för behandling med immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi, imILT®. Bolaget har sitt huvudkontor i Lund samt dotterbolag i Tyskland och USA. CLS  är noterat på Nasdaq First North under symbolen CLS B. Certified adviser (CA) är Västra Hamnen Corporate Finance.  Mer information på företagets webbplats: www.clinicallaser.se