CLS deltar med hands-on workshop på European Conference on Interventional Oncology, ECIO, 20-24 april, i Wien

Clinical Laserthermia Systems (CLS) (publ), deltar i ECIO i Wien, Österrike den 20-24 april. CLS demonstrerar utrustningen TRANBERG®|Thermal Therapy System för intresserade läkare och annan medicinsk personal i en hands-on workshop. Syftet med ECIOs hands-on workhops är att olika industriella aktörer, i ett utbildande format, ska visa upp och dela med sig av kunskap, data och erfarenheter inom olika medicinska områden och eventuellt hitta vägar till samarbeten eller synergier.

ECIO hölls första gången 2008 och är sedan 2012 en årligen återkommande konferens som riktar sig till experter inom interventionell onkologi, det vill säga interventionell radiologi med fokus på nyare former av cancerbehandling. Dessa innebär mindre ingrepp än traditionell kirurgi och genomförs med hjälp av någon form av bildstyrning t ex datortomografi (CT) eller magnetröntgen (MRI) eller ultraljud (US).

CLS är sedan tidigare medlemmar i organisationen CIRSE (Cardiovascular and Interventional Radiological Society of Europe) som står bakom konferensen och brukar locka mer än 1000 deltagare från cirka 50 länder.

CLS finns i monter # 5. Mer information om ECIO på www.ecio.org

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System tillsammans med specialdesignat sterilt engångsmaterial för säker, skonsam och effektiv behandling av cancertumörer. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt för behandling med immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi, imILT®. Bolaget har sitt huvudkontor i Lund samt dotterbolag i Tyskland och USA. CLS  är noterat på Nasdaq First North under symbolen CLS B. Certified adviser (CA) är Västra Hamnen Corporate Finance.  Mer information på företagets webbplats: www.clinicallaser.se