CLS genomför riktad nyemission av aktier till nyckelpersoner i bolaget

Clinical Laserthermia Systems AB (publ) (”CLS” eller ”Bolaget”) har, i enlighet med beslut vid årsstämman den 16 juni 2016, genomfört en riktad nyemission av aktier till nyckelpersoner i bolaget av 89 978 nya aktier av serie B om sammanlagt 889 891 SEK.

Bakgrunden, och skälet för den riktade emissionen, är att CLS styrelse under 2015 införde ett incitamentsprogram till anställda i Bolaget som innebär att nyckelpersoner i Bolaget gavs rätt till rörlig ersättning om vissa särskilda målsättningar för Bolaget uppfylldes. I enlighet med villkoren i incitamentsprogrammet kan hela ersättningsbeloppet investeras i nya B-aktier i Bolaget samt ska viss del, minst 50%, av den rörliga ersättningen investeras i nya B-aktier i Bolaget.

Emissionskursen fastställdes till 9,89 kronor per aktie, vilket är den genomsnittliga volymviktade börskursen för Bolagets B-aktie under perioden från och med den 10 maj 2016 till och med den 16 maj 2016 och de nya aktierna skulle tecknas senast den 30 juni 2016.

Sammanlagt har 89 978 aktier tecknats i den riktade emissionen. Det innebär att efter genomförd nyemission uppgår Bolagets totala antal utestående aktier ökar från 23 692 952 aktier till 23 782 930 aktier, varav 600 000 icke listade A-aktier. Emission ökar aktiekapitalet med 8 322,96 SEK, från 2 191 598,05 SEK till 2 199 921,02 SEK.

Följande nyckelpersoner i bolaget har tecknat aktier:

Namn Antal aktier Belopp (SEK)
Jakob Axelsson 2 483 24 560
Stephan Dymling 10 312 101 984
Lars-Erik Eriksson 25 480 252 000
Ingmar Malm 4 951 48 965
Dan Mogren 17 857 176 608
Cristina Pantaleone 2 962 29 295
Gunilla Savring 7 733 76 480
Stefan Åström 18 200 180 000
Totalt: 89 978 889 891

Bolagskontakt: