CLS publicerar artikel i Journal for Clinical Studies om aktuell status för bolagets kliniska studier

Clinical Laserthermia Systems (CLS) (publ), har offentliggjort ytterligare information kring sina kliniska studier genom att publicera en översiktsartikel i tidskriften Journal for Clinical Studies (JCS). Artikeln behandlar aktuell status för de kliniska studier som CLS genomför samt ger en beskrivning av den data och återkoppling som CLS samlar in. Manuskriptet till artikeln accepterades i Journal for Clinical Studies, som har fokus på kliniska studier. Samtliga artiklar som accepteras i denna tidskrift genomgår fackgranskning, så kallad “peer review”, innan de godkänns för publicering. CLS artikel publiceras i JCS volume 9, issue 4.

Artikeln, som har titeln “Initial Findings of Immunostimulating Interstitial Laser Thermotherapy of Solid Tumours”, ger en översiktlig introduktion till imILT® och beskriver CLS program för kliniska studier. Artikeln sammanfattar tidigare immunologiska fynd för imILT® och ger en summering av de olika typer av data som studieprogrammet genererar. Patientpopulationen, liksom den feedback som CLS samlat in i samband med de imILT®-behandlingar som genomförts, presenteras. Därtill beskrivs den tekniska bakgrunden TRANBERG®|Thermal Therapy System.

– Det är positivt att vi kan sprida informationen om våra kliniska studier genom publiceringen i Journal for Clinical Studies. Det ger ett bra stöd i vårt försäljningsarbete i såväl Europa som USA, säger Lars-Erik Eriksson, VD i CLS.

Artikeln, Axelsson J, Pantaleone C, Åström S (2017) Initial Findings of Immunostimulating Interstitial Laser Thermotherapy of Solid Tumours. Journal for Clinical Studies 9(4): 28-31,  finns fritt tillgänglig i sin helhet på förlagets hemsida www.jforcs.com

Denna information är sådan information som Clinical Laserthermia Systems AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 augusti 2017 kl 09:00

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermal Therapy System tillsammans med specialdesignat sterilt engångsmaterial för säker, skonsam och effektiv behandling av cancertumörer. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt för behandling med immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi, imILT®. Bolaget, som har sitt huvudkontor i Lund och ett dotterbolag i Boston, USA. CLS  är noterat på Nasdaq First North under symbolen CLS B. Certified adviser (CA) är Västra Hamnen Corporate Finance.  Mer information på företagets webbplats: www.clinicallaser.se

Citat

Det är positivt att vi kan sprida informationen om våra kliniska studier genom publiceringen i Journal for Clinical Studies. Det ger ett bra stöd i vårt försäljningsarbete i såväl Europa som USA.
Lars-Erik Eriksson, VD