Första patienten behandlad i CLS studie inom bröstcancer, vid Nottingham University Hospital i England

Clinical Laserthermia Systems (CLS) (publ), som utvecklar och marknadsför immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi (imILTCLS), en poliklinisk värmeinducerad cancerimmunoterapi, meddelar att första patienten behandlats i den studie, avseende avancerad bröstcancer, som bolaget genomför vid Nottingham University Hospital i England.

-          Behandlingen av den första patienten är genomförd och gick helt enligt protokollet för studien. Patienten kunde lämna sjukhuset samma dag och inga allvarliga biverkningar har rapporterats. Fem patienter kommer att behandlas inom studien, som ingår i det projekt som finansieras genom anslag från EUs ramprogram för forskning och innovation, Horizon 2020, säger Lars-Erik Eriksson, VD i CLS.

Mer om CLS studier inom Horizon2020-projektet

Kontaktinformation:
Lars-Erik Eriksson, CEO Clinical Laserthermia Systems AB (publ)

Tel: +46 – (0)702 – 90 33 00
E-mail: lee@clinicallaser.se

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och marknadsför en säker, skonsam, effektiv och kliniskt dokumenterad terapi för behandling av solida cancertumörer. Produkten baseras på immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi (imILTCLS). CLS är noterade på Aktietorget under symbolen CLS B. Mer information på företagets webbplatser: www.clinicallaser.se och www.imilt.se