Första patienten behandlad i CLS studie vid IPC i Marseille

Clinical Laserthermia Systems (CLS) (publ), som utvecklar och marknadsför immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi (imILTCLS), en poliklinisk värmeinducerad cancerimmunoterapi, meddelar att första patienten behandlats i den studie avseende avancerad bukspottskörtelcancer som bolaget genomför vid Institut Paoli-Calmettes (IPC) i Marseille, Frankrike.

-          Studierna i Marseille omfattar fem patienter och är en av tre studier inom det projekt som CLS driver, och som finansieras genom anslag från EUs ramprogram för forskning och innovation, Horizon 2020. Nu är första patienten i studien behandlad. Behandlingen kunde genomföras enligt plan och inga biverkningar har rapporterats, säger Lars-Erik Eriksson, VD i CLS.

Mer om IPC i Marseille: www.institutpaolicalmettes.fr

Kontaktinformation:
Lars-Erik Eriksson, CEO Clinical Laserthermia Systems AB (publ)

Tel: +46 – (0)702 – 90 33 00
E-mail:  lee@clinicallaser.se

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och marknadsför en säker, skonsam, effektiv och kliniskt dokumenterad terapi för behandling av solida cancertumörer. Produkten baseras på immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi (imILTCLS). CLS är noterade på Aktietorget under symbolen CLS B. Mer information på företagets webbplatser: www.clinicallaser.se och www.imilt.se

Om oss

Clinical Laserthermia Systems AB skall utveckla och marknadsföra en säker, skonsam, kostnadseffektiv och kliniskt prövad metod för behandling av solida cancertumörer.