Sista dag för handel med CLS BTA B

Clinical Laserthermia Systems (CLS) (publ), genomförde under februari en nyemission som ökar antalet aktier av serie B i CLS med 3 397 561 st. Tisdagen den 14 mars 2017 är sista dag för handel med BTA B (betalda tecknade aktier av aktieslag B) och leverans av nya aktier av serie B kommer preliminärt att ske fredagen den 17 mars 2017.

Registrering, distribution av aktier samt aktiekapital
3 397 561 nya aktier av serie B registrerades hos Bolagsverket den 7 mars 2017 och beräknas vara distribuerade till respektive VP-konto/depå onsdagen den 17 mars 2017.

Genom nyemissionen ökar antalet aktier i CLS från 23 782 930 till 27 180 491  stycken (varav 600 000 icke-noterade A-aktier). Aktiekapitalet ökas med 314 274,39 kronor, vilket ger ett aktiekapital efter genomförd emission om 2 514 195,42 kronor.

Clinical Laserthermia Systems AB (publ), utvecklar och säljer TRANBERG®|Thermo Therapy System samt specialdesignat engångsmaterial för säker, skonsam, effektiv och behandling av cancertumörer. Produkterna marknadsförs för bildstyrd laserablation samt för behandling med immunstimulerande interstitiell lasertermoterapi, imILT®. Bolaget, som har sitt huvudkontor i Lund och ett dotterbolag i Boston, USA, är noterat på AktieTorget under symbolen CLS B. Mer information på företagets webbplatser: www.clinicallaser.se