Ökat antal aktier och röster i CLX Communications

Report this content

Som tidigare offentliggjorts har CLX Communications AB (publ) genomfört en företrädesemission om 16 216 215 aktier. Aktiekapitalet samt antalet aktier och röster i bolaget har därmed ökat under juli 2016.

Per 29 juli 2016 uppgår det totala antalet aktier i CLX Communications AB (publ) till 48 648 645, vilket motsvarar 48 648 645 röster. Genom företrädesemissionen har bolagets aktiekapital ökat med 1 621 621,50 kronor och uppgår per 29 juli 2016 därmed till 4 864 864,50 kronor.

Denna information är sådan information som CLX Communications AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 juli 2016 kl 08:00.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Hedberg, VD, +46 (0)8 32 75 10, ir@clxcommunications.com
Odd Bolin, CFO, +46 (0)8 32 75 10, ir@clxcommunications.com

Om CLX Communications

CLX grundades 2008 med affärsidén att förenkla kommunikation globalt. Bolaget har sedan dess utvecklats till en ledande leverantör av molnbaserade kommunikationstjänster och mjukvarubaserade kommunikationslösningar till företag och mobiloperatörer, med en stark position inom marknaden för A2P-meddelandetjänster till företag. CLX mobila kommunikationstjänster gör det möjligt för företag att kommunicera globalt med människor och uppkopplade saker (Internet of Things, IoT) enkelt, säkert och kostnadseffektivt. CLX lösningar möjliggör affärskritisk kommunikation globalt via meddelandetjänster, rösttjänster samt mobilkonnektivitet för IoT. Bolaget har över 600 företagskunder runt om i världen, inklusive ett flertal globala kunder med marknadsledande positioner inom sin bransch och över 70 kommunikationstjänstleverantörer (varav cirka 60 mobiloperatörer) vilka har installerat CLX egenutvecklade mjukvarubaserade kommunikationsplattform i sina verksamheter.

CLX har uppvisat en stark finansiell utveckling sedan grundandet 2008 och har ökat sina intäkter från 416 MSEK under tolvmånadersperioden som slutade den 30 juni 2013 till 844 MSEK under tolvmånadersperioden som slutade den 30 juni 2015, motsvarande en årlig genomsnittlig tillväxt om 42 procent. För tolvmånadersperioden som slutade den 30 juni 2015 redovisade CLX en EBITDA om 93 MSEK och en EBIT om 89 MSEK, vilket motsvarar en EBIT-marginal om cirka 10,5 procent.

Taggar:

Snabbfakta

CLX Communications AB är en ledande global leverantör av molnbaserade kommunikationstjänster till företag och mjukvarulösningar till mobiloperatörer. CLX flexibla gränssnitt ger företag möjlighet att säkert och kostnadseffektivt kommunicera globalt med sina kunder och uppkopplade enheter (Internet of Things) via SMS, röstsamtal och mobildata. Tack vare direkta operatörsrelationer når CLX drygt 7 miljarder mobiltelefoner och uppkopplade enheter i världen. CLX har över 550 företagskunder och 70 operatörskunder. Bolaget grundades 2008 och har huvudkontor i Kista, Stockholm och kontor i ytterligare 10 länder. Omsättningen 2014/2015 var 844 MSEK. För mer information se www.clxcommunications.com.