Dags för en efterlängtad comeback: Fanta® Citron kommer äntligen tillbaka till Sverige

Fanta startade som en citrusläsk, men har under åren växt till att idag erbjuda en hel rad populära smaker. Under de senaste åren har Fanta lanserat flera limited edition smaker samlande under konceptet Fanta World. Det senaste tillskottet är den gamla godingen Fanta Citron, som efter några års frånvaro nu äntligen är tillbaka. I sin nya kostym heter den Fanta California Lemon.

Fanta World konceptet bygger på att visa vilka olika Fanta smaker som finns runt om i världen genom att introducera dem som limited edition. Det senaste tillskottet i Fanta World är Fanta California Lemon som inspirerats av soliga Kalifornien. Sedan 2007 har Fanta World introducerat flera exotiska smaker på den svenska marknaden, bland annat har Fanta Thailand Mango och Fanta Jamaica Pineapple gästat de svenska butikshyllorna. - Fanta World är ett roligt sätt att engagera och låta våra konsumenter smaka på Fanta från hela världen. För den rätta smaken finns det även en möjlighet att den kan bli permanent i sortimentet, säger Fredrik Öberg, produktansvarig för Fanta på Coca-Cola Drycker Sverige. Fanta med citronsmak är en populär variant runt om i världen och på många marknader är den klar tvåa försäljningsmässigt efter Fanta Apelsin. I Sverige är Fanta Citron en gammal favorit, något som märks tydligt hos Coca-Cola Sveriges konsumentkontakt, där Fanta Citron länge varit en av de allra mest efterfrågade dryckerna. Mängder av kunder har ringt och mailat och bett att få se en comeback för Fanta Citron i butikerna. - Jag tycker att det känns jättekul att äntligen kunna glädja alla de svenskar som frågat efter, eller till och med krävt, att Fanta Citron skall komma tillbaka, säger Fredrik Öberg. Fanta California Lemon kommer att finnas tillgänglig i handeln i 1,5-liters och 0,5 -liters PET-flaskor från och med vecka 32.