Designtävlingen som Coca-Cola light® och Sofis mode utlyste blev en succé: Sophia Bergfors innovativa kreation utsedd till vinnare

I början av sommaren startade Coca-Cola light i samarbete med Sofis mode en designtävling som gick ut på att designa ett plagg med det mönstret som IVANAhelsinki specialdesignat för Coca-Cola light. Tävlingen blev en succé med över 150 bidrag och vinnaren är nu utsedd. Det blev designassistenten Sophia Bergfors klänning som valdes bland alla de kreativa bidrag som kommit in till tävlingen.

Som en tjuvstart till kampanjen Coca-Cola light Fashion Flight, som startade nu i augusti, arrangerade Coca-Cola light i samarbete med Sofis mode en designtävling som pågått under sommaren. Tävlingen gick ut på att designa ett plagg med det specialdesignade mönstret som IVANAhelsinki tagit fram för Coca-Cola light. Intresset för tävlingen har varit mycket stort och 154 bidrag har kommit in till tävlingen. Juryn som bestod av Sofi Fahrman moderedaktör Sofis mode, Pirjo Suhonen marknadschef IVANAhelsinki och Paula Karlöf Business manager Coca-Cola AB, valde Sophia Bergfors innovativa klänning till vinnare. -Jag gillade verkligen idén att få designa sitt eget drömplagg, att sen juryn valde min klänning känns fantastiskt roligt. Jag ville hålla klänningen rätt enkel eftersom det är print på tyget. Och så tänkte jag på vad som skulle passa Sofi, säger Sophia Bergfors. Sophia designade en klänning där hon inspirerats av detaljer hon gillar, så som axelvaddar och djup urringning i ryggen. Klänningen kommer nu att sys upp i två exemplar; en klänning som Sophia själv får och en klänning som Sofi Fahrman kommer att bära på röda mattan under hösten. -Sophias klänning sticker ut på ett modernt sätt, känns spännande och helt rätt i tiden. Med den asymmetriska skärningen och de fina detaljerna lockade den mitt öga, säger Sofi Fahrman moderedaktör Sofis mode. -Både antalet och kvaliteten på bidragen har varit långt över vår förväntan. Det är otroligt roligt att tävlingen har engagerat så många, säger Paula Karlöf, Business manager Coca-Cola AB. Tävlingen med Sofis mode placerade Coca-Cola Light i ett modesammanhang och var en lyckad start på Coca Cola Light Fashion Flight-kampanjen. Coca-Cola light Fashion Flight Coca-Cola light har inlett designsamarbeten med tre Europeiska designers; finska IVANAhelsinki, danska Baum und Pferdgarten och italienska Normaluisa, som alla tagit fram ett specialdesignat mönster för Coca-Cola light. Samarbetena är grunden till Coca-Cola light Fashion Flight som startar nu i augusti där samtliga mönster kommer att synas på Coca-Cola light flaskorna i höst. Till kampanjen hör även en stor konsumenttävling där konsumenterna varannan dag kan vinna resor tillsammans med en vän till modeskaparnas hemstäder, d.v.s. Helsingfors, Köpenhamn och Milano.