Nu kommer en Coca-Cola bästsäljare äntligen tillbaka till Sverige: Efter flera års efterfrågan från konsumenterna

Fanta startade som en citrusläsk, men har under åren växt till att idag erbjuda en rad läskande smaker. Under de senaste åren har Fanta lanserat flera limited edition smaker samlande under konceptet Fanta World. Det senaste tillskottet är den gamla godingen Fanta Citron, som efter några års frånvaro nu äntligen är tillbaka. I sin nya kostym heter den Fanta California Lemon.

Fanta California Lemon är det senaste tillskottet i Fanta World och har inspirerats av soliga Kalifornien. Fanta med citronsmak är en populär variant runt om i världen och på många marknader är den klar tvåa försäljningsmässigt efter Fanta Apelsin. Hos Coca-Cola Sveriges konsumentkontakt har Fanta Citron länge varit en av de allra mest efterfrågade dryckerna. Mängder av kunder har ringt och mailat och bett att få se en comeback för Fanta Citron i butikerna. - Jag tycker att det känns jättekul att äntligen kunna glädja alla de svenskar som frågat efter, eller till och med krävt, att Fanta Citron skall komma tillbaka till butikshyllorna, säger Fredrik Öberg, produktansvarig för Fanta på Coca-Cola Drycker Sverige. Jag tror även att många av Sveriges handlare känner igen sig i att det är en produkt som kunderna saknat. Hela idén bakom konceptet med Fanta World är att visa vilka olika Fanta smaker som finns runt om i världen genom att introducera dem som en limited edition variant. För den rätta smaken finns det även möjlighet att den tar plats i det permanenta i sortimentet. Fanta California Lemon kommer att finnas tillgänglig i handeln i 1,5-liters och 0,5-liters PET-flaskor från och med vecka 32. Priset följer övriga Fanta produkter. Lanseringen stöds av en bred marknadsföringskampanj med reklam i både TV, radio och instore-material.