På kundernas begäran: Folkhemsklassikern Bjäre julmust tillbaka

Bjäre gör nu en efterlängtad comeback på julmusthyllorna. Lagom till vintermörkret och den stundande julen kommer den klassiska julmusten tillbaka för försäljning på utvalda butiker runt om i landet.

Läsk och must är en självklar del av julfirandet och dricks av svenskarna i stora mängder varje år. 2008 upphörde försäljningen av Bjäre julmust, men då efterfrågan bland konsumenterna varit så stark återlanseras musten inför årets julsäsong.

-  Vi vet att våra konsumenter vill ha både Coca-Cola och Bjäre julmust till jul och vi har anpassat oss efter deras önskemål. Vi kommer därför att ha erbjudanden där man själv kan välja om man vill mixa bara Coca-Cola, Fanta, Sprite eller om man även vill ha Bjäre, säger Anne Lindfeldt, presschef på Coca-Cola.

Bjäre julmust har sitt ursprung på Bjärehalvön i Skåne och är ett gediget varumärke med lång historia. Nuförtiden tillverkas Bjäre julmust i Haninge utanför Stockholm, och smaken är fortfarande densamma, god och fyllig, och passar lika bra till julskinkan som till pepparkaksfikat. Musten baseras på familjen Roberts mustextrakt - ett välbevarat, hemligt recept från 1900-talets början.

Bjäre Julmust kommer att säljas i 1,5 liters PET-flaska och priset per flaska ligger mellan 13 - 15 kronor beroende på handlare och butik. Pant tillkommer.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anne Lindfeldt
, Presschef Coca-Cola Enterprises Sverige AB

D: +46 (0)8 500 751 16
M: +46 (0)706 48 71 24
alindfeldt@cokecce.com

Om Coca-Cola
Coca-Cola Enterprises Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Bonaqua Silver, Powerade, Minute Maid, Innocent och Glacéau. Cirka 800 personer arbetar på Coca-Cola i Sverige, varav cirka 600 på huvudkontoret i Jordbro utanför Stockholm. Här produceras cirka en miljon liter dryck varje dag. I Sverige lanserades Coca-Cola 1953. För ytterligare information besök gärna
www.coca-cola.se eller www.facebook.com/cocacolasverige