Codesign skapar en sitcom-inspirerad kontorsmiljö åt Magine

Report this content

När det snabbväxande internet-TV-bolaget Magine behövde nya lokaler bad de Codesign skapa något som liknar det byrån hade gjort för AMF. Nu har de 70 medarbetarna flyttat in i sitt nya kontor som är inspirerat av sitcom- och talkshow-världen, är inrett med second hand-möbler och har plats för nästan lika många till.

– Konceptet stödjer Magines arbetssätt. Vi har velat skapa en arbetsmiljö där personalen snabbt kan röra sig mellan olika arbetszoner och kreativa arbetslägen. Ett mötesbord kan bli ett skrivbord eller plats för spontanfika, säger Linda Freden, arkitekt på Codesign.

På samma sätt är receptionen samtidigt en bar med dj-bås och fungerar som en mötesplats där de anställda kan umgås efter jobbet med kunder eller varandra. Andra funktioner som inte är så vanliga på kontor är en replokal, barnrum och cykelparkering. Matsalen – ’’dinern’’ – är en förlängning av de vanliga kontorsplatserna och hänger ihop med receptionen och inbjuder till informella möten, luncher och kaffepauser.

– Magine expanderar och i och med det kommer vi att fortsätta arbeta tillsammans, vilket känns väldigt roligt, tycker Jon Mjönes, arkitekt på Codesign.

För mer information, kontakta:
Peter Ullstad, grundare av Codesign: 0709-24 49 74, peter@codesign.se

Taggar: