• Coeli/

Coeli rekryterar Erik Bäckström att ansvara för rådgivningsverksamheten i Stockholm

Report this content

Coeli Wealth Management rekryterar Erik Bäckström för att leda verksamheten på Stockholmskontoret. Detta är ytterligare ett steg för att stärka organisationen och i linje med bolagets ambition att växa.

Coeli Wealth Management AB stärker sitt team och rekryterar Erik Bäckström att ansvara för förmögenhetsrådgivningen på Stockholmskontoret. Erik kommer närmast från Fischer Investments där han varit försäljningsansvarig för den nordiska marknaden. Innan dess har Erik arbetat på NGM och Handelsbanken där han samlat på sig flera års erfarenhet som finansiell rådgivare och som försäkringsförmedlare.

Coeli Wealth Management AB har tillstånd av Finansinspektionen att erbjuda tjänster inom förmögenhetsrådgivning och kapitalförvaltning främst till förmögna privatpersoner och ägarledda företag. Coelis förmögenhetsrådgivning ser till kundens behov idag och planer för morgondagen.

”Jag är mycket glad att kunna välkomna Erik till teamet. Med sin bakgrund blir han en stor tillgång för vår växande verksamhet”, säger Pär Davidsson, VD på Coeli Wealth Management AB. ”Att förvalta sitt kapital handlar om mer än att spara pengar eller att köpa aktier. Vi hjälper våra kunder att ta ett helhetsperspektiv på sin ekonomi vilket även inkluderar skatt-, juridik- och pensionsfrågor. Vi har alltid kundens unika situation i fokus.”

För ytterligare information kontakta:
Pär Davidsson, VD Coeli Wealth Management AB
par.davidsson@coeli.se , 0730 222 338

Om Coeli Wealth Management AB
Coeli Wealth Management är ett fristående och kundorienterat bolag inom Coeli-gruppen som erbjuder tjänster inom förmögenhetsrådgivning. I erbjudandet ingår lösningar inom diskretionär och rådgivande förmögenhetsförvaltning, experthjälp i familje- och företagsjuridik, skatter, pensioner och försäkringar. Coeli har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Uppsala och Örebro. Koncernens olika bolag har ett nära samarbete och åstadkommer lösningar utifrån kundernas unika behov. För mer information, besök Coeli Wealth Managements hemsida,
www.coeli.se.

Citat

”Jag är mycket glad att kunna välkomna Erik till teamet. Med sin bakgrund blir han en stor tillgång för vår växande verksamhet. Att ta hand om en förmögenhet handlar om mer än att spara pengar eller att köpa aktier. Vi hjälper våra kunder att ta ett helhetsperspektiv på sin ekonomi vilket även inkluderar skatt-, juridik- och pensionsfrågor. Vi har alltid kundens unika situation i fokus.”
Pär Davidsson, VD på Coeli Wealth Management AB