Nordens bästa hedgefonder är utsedda

Onsdag 24 april anordnades Nordic Hedge Award för första gången. Prisutdelningen tog plats i Stockholm med över 120 deltagare från hela Norden som samlats för att fira vinnarna. Coeli Asset Management är huvudpartner till eventet som syftar till att uppmärksamma de bästa förvaltarna inom den nordiska hedgefondsindustrin.

”Vi är stolta och glada över den uppmärksamhet som Nordic Hedge Award fått. Norden är en intressant region även ur ett internationellt perspektiv och det finns många duktiga förvaltarteam i regionen. Det tycker vi är viktigt att uppmärksamma.” säger Johan Lindberg, VD för Coeli Asset Management, och fortsätter:

”Nu lanserar vi Coeli Asset Management som ett separat bolag i Luxemburg och tydliggör vårt fokus på kapitalförvaltning. Våra egna hedgefonder är en viktig del av satsningen och det känns naturligt att stödja ett initiativ som Nordic Hedge Award. Det är också ett tydligt sätt för oss att kommunicera den inriktning som Coeli valt.”

De nominerade fonderna i varje kategori har sållats fram via en kvantitativ modell som utvecklats tillsammans med Handelshögskolan i Stockholm. De vinnande bidragen har sedan utsetts av en professionell jury som handplockats från näringslivet och den akademiska världen.

Coeli Asset Management gratulerar årets vinnare i Nordic Hedge Award:

-          Best Nordic Equity Focused Hedge Fund – Rhenman Healthcare Equity L/S
-          Best Nordic Fixed Income Focused Hedge Fund – Asgard Fixed Income Fund
-          Best Nordic Fund of Hedge Fund – Merrant Alpha Street
-          Best Nordic Multi Strategy Hedge Fund – Nektar
-          Best Small Nordic Hedge Fund – Sentat Event Driven
-          Best Nordic CTA – Warren Short Term Trading
-          Best Nordic Hedge Fund – Asgard Fixed Income Fund

Coeli Asset Management är en fristående kapitalförvaltare som erbjuder institutionella kunder en bred uppsättning av investeringar och förvaltningslösningar i form av strategiska portföljer, aktivt förvaltade aktiefonder, räntebärande värdepapper, hedgefonder och nordisk private equity.

För ytterligare information kontakta:
Johan Lindberg
Managing Director
Coeli Asset Management
Tel: +352 621 450 475
E-post: johan.lindberg@coeli.com

Om oss

Sedan 1994 hjälper Coeli privatpersoner, företag, institutioner och stiftelser att skapa mervärde på sin förmögenhet. Vår affärsidé är att leverera optimala lösningar inom förmögenhets- och kapitalförvaltning där våra kunders behov och förutsättningar står i fokus. Kunskap, personliga möten och tät kommunikation är grunderna i vår rådgivning. Våra rådgivare och förvaltare har en gedigen utbildning och lång erfarenhet i branschen. Flera av oss har dessutom varit med ända från början och följt både företagets och våra kunders utveckling. Vi är stolta över att vara en omtyckt arbetsplats och tror på fördelarna med såväl kontinuitet som förändring. Det ger trygghet och många möjligheter för oss och våra kunder.