Första handelsdag för Cognosecs aktier på Nasdaq First North

Report this content

Handeln i aktierna i Cognosec AB (publ) (“Cognosec” eller “Bolaget”), en ledande Cybersäkerhetskoncern och leverantör av diversifierade lösningar inom Cybersecurity med verksamhet i Europa, Afrika och Mellanöstern, inleds idag på Nasdaq First North.

Aktien kommer att handlas under kortnamnet ”COGS” med ISIN SE0007604061.

• Bolaget har 340 aktieägare och totalt 257.2 miljoner aktier utestående.
  • Teckningskursen i den nyemission som föranledde listningen och i vilken Bolaget erhöll erforderligt antal aktieägare för att uppfylla spridningskravet på Nasdaq First North uppgick till EUR 0.5 per aktie, motsvarande en värdering av Bolaget om EUR 128.6 miljoner.
  • Handeln av Bolagets aktier på Nasdaq First North inleds idag, den 22 september 2016, under kortnamnet ”COGS” med ISIN SE0007604061.
  • Aktien handlas i Euro
  • Jacobus Paulsen, majoritetsaktieägare med 77.9 % av Bolagets aktier, är bunden av ett lock-up avtal avseende 170 miljoner aktier, eller 84.8 % av hans innehav i Bolaget, fram till dagen som infaller nio (9) månader efter listningsdatumet.

Rådgivare

Danske Bank har agerat finansiell rådgivare till Bolaget i samband med upprättandet av bolagsbeskrivningen. Advokatfirman Hammarskiöld & Co har agerat legal rådgivare till Bolaget i samband med listningen såvitt avser svensk rätt. Fogel & Partners är strategiska kommunikationsrådgivare till Bolaget.

Mangold Fondkommission AB är Bolagets Certified Adviser.

Telefon: +46 (0)8 5030 1550

E-post: info@mangold.se

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION KONTAKTA:

Magnus Stuart

IR-kontakt, Cognosec AB

Email: magnus.stuart@cognosec.com

OM COGNOSEC

Cognosec AB (publ) verkar som leverantör av Cybersecurity lösningar och bedriver verksamhet i Sverige, Sydafrika, Storbritannien, Kenya och Förenade Arabemiraten. Cognosec levererar tjänster och teknologilicenser som används för att förbättra kundernas försvar mot dataintrång och för att förhindra olika former av informationsstölder. Cognosec har 110 anställda och hade under 2015 EUR 16.8 miljoner i intäkter. Bolagets aktier handlas under kortnamnet ”COGS” på Nasdaq First North med ISIN SE0007604061. Mangold är Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.

Besök gärna www.cognosec.se för mer information.