Idag inleds handeln i Colabitoil Sweden AB:s aktier på AktieTorget

Idag, den 12 december 2017, inleds handeln i Colabitoil Sweden AB:s (”Colabitoil”) aktier på AktieTorget. Aktierna handlas under handelsbeteckningen ”COLAB” och har ISIN-kod SE0007815386.

Noteringen på AktieTorget har föregåtts av en övertecknad nyemission som tillfört bolaget cirka 19,8 MSEK före emissionskostnader. Utöver kapitalet tillförde nyemissionen Colabitoil cirka 870 nya aktieägare. Emissionslikviden är avsedd att finansiera bolagets expansion genom en ökad takt på etableringar av egna tankanläggningar samt en utveckling av bolagets varumärke mot konsumentmarknaden genom marknadsföring och kommunikation.

Genom nyemissionen nyemitterades 600 000 aktier. Nyemissionen har delregistrerats och per dagens datum är 520 742 stycken av de nyemitterade aktierna registrerade hos Bolagsverket. Löpande delregistreringar kommer att genomföras till dess att nyemissionen är fullt registrerad. Det totala antalet aktier i Colabitoil som registrerats hos Bolagsverket per dagens datum (2017-12-12) är 8 775 120 stycken. När samtliga aktier i bolagets nyemission har registrerats kommer det totala antalet aktier i Colabitoil att uppgå till 8 854 378 stycken.

Finansiell rådgivare

Sedermera Fondkommission har agerat finansiell rådgivare till Colabitoil i samband med bolagets nyemission och notering på AktieTorget.

Jan Nordlöf VD
E-post jan.nordlof@colabitoil.com

Daniel Arenholm, Head of Communications & IR
E-post: daniel.arenholm@colabitoil.com

FAKTA
Förnybar diesel gjord på avfall och restprodukter kan minska växthusgasutsläppen med upp till 92% och bränsleförbrukningen med upp till 5% jämfört med konventionell diesel baserad på råolja. Andra generationens biodiesel, HVO (hydrerad vegetabilisk olja), har samma kemiska egenskaper som fossil diesel men framställs från vegetabiliska och animaliska oljor och fetter. Idag står HVO för den största utsläppsminskningen och är det dominerande och snabbast växande biodrivmedlet på marknaden. HVO100 är ren biodiesel som inte spätts ut med råoljediesel.

OM FÖRETAGET
Colabitoil Sweden AB (publ) grundades 2013 med drivkraften att leda utvecklingen av klimatnytta och kundnyttamed framtidens fossilfria drivmedel. Från Norrsundet, Mellansveriges logistiknav utanför Gävle förser företaget yrkestrafik, företag och konsumenter med förnybara drivmedel. Företaget kortar hela kedjan från råvara, produktion, distribution, till slutanvänd produkt. Genom att kombinera medvetna inköp med lokal produktion, högkvalitativa förnybara oljeprodukter och bra service gör vi det möjligt för kunder att sänka sina koldioxidavtryck.Företaget leder utvecklingen av HVO i Sverige och uppför nu Sveriges första bioraffinaderi för tillverkning av miljödiesel främst framställt av vegetabilisk olja. För mer information besök www.colabitoil.com

Idag inleds handeln i Colabitoil Sweden AB:s aktier på AktieTorget