Adam Ritzén ny marknads- och försäljningschef i Collector Bank

Adam Ritzén har utsetts till ny marknads- och försäljningschef i Collector Bank. Adam kommer närmast från IT-bolaget Enfo Group där han under elva år har haft olika ledande befattningar på koncernnivå. Han tillträder sin nya tjänst senast den 30 juni 2018.

Adam Ritzén har stor erfarenhet av såväl strategisk affärsutveckling som operationellt kundnära säljarbete och inte minst av marknadsföring. Han har ingenjörsexamen och gått igenom flera interna utbildningsprogram inom ledarskap och strategi, projektledning och företagsekonomi. Adam har de senaste elva åren arbetat inom IT-bolaget Enfo Group som bl.a marknads-, kommunikations- och försäljningschef. Dessförinnan var han grundare och delägare till Aircall.

Det känns oerhört inspirerande. Collector är ett spännande företag i framkant. Jag ser verkligen fram emot att bli en del av den kreativitet, kompetens och kultur som finns och som jag får vara med att utveckla vidare, säger Adam Ritzén.

- Jag är övertygad om att Adam med bred och lång erfarenhet av verksamheters transformation och digitalisering kommer vara drivande till Collector Banks fortsatta tillväxt. Han har dessutom en gedigen och dokumenterad erfarenhet av ledarskap, marknadsföring och försäljning som är nyckelfaktorer för att kunna leda Collectors Banks framtida marknadsposition, säger Liza Nyberg, VD på Collector Bank.

Liza Nyberg, VD Collector Bank I Telefon 073-910 00 00 I E-post liza.nyberg@collectorbank.se

Collector är en ledande digital nischbank som utvecklar finansiella lösningar för privat- och företagskunder. För privatmarknaden erbjuder vi lån och sparande, faktura- och delbetalning, kreditkortstjänster och finansiella appar, medan segmentet företag innefattar betallösningar för e-handel och butik, factoring och företagskrediter, fastighetskrediter samt uppdragsinkasso. Med en årlig organisk tillväxt om 30 % har vi den uthållighet, det mod och den erfarenhet som krävs för att tro på idéer och få dem att flyga. Koncernen består av moderbolaget Collector AB (publ), helägda dotterbolaget Collector Bank AB där den huvudsakliga verksamheten bedrivs, Colligent Inkasso AB och Colligent Inkasso AS med uppdragsverksamhet och inkasso, samt Collector Ventures med investeringar i FinTech. Bolaget har kontor i Göteborg (huvudkontor), Stockholm, Helsingfors och Oslo. Collector är noterat på Nasdaq Stockholm.

Citat

Adam Ritzén
Liza Nyberg, VD på Collector Bank.