Collector Bank inleder samarbete med 24SevenFinans

Collector Bank inleder ett samarbete med 24SevenFinans som innebär att alla deras kunder erbjuds helautomatiserad faktura­­­­finansiering med kreditbeslut inom några sekunder. Samtidigt investerar Collector Ventures i 24SevenFinans och stärker därmed ytterligare sin position inom Fintech.

Den integrerade fakturaköpstjänsten är den första produkten där teknologi möjliggör marknadsmässiga fördelar. Detta ska fortlöpande komplimenteras med nya finansiella tjänster integrerade i det norska bank- och redovisningssystemet (ERP) och som kommer att ske tillsammans med Collector Bank.

– Collector Bank är den naturliga samarbetspartnern när det gäller digitala bank- och finansieringslösningar mot små och medelstora företag i Norden. Samarbetet kommer att med den senaste generationens IT-system förenkla vardagen för små och medelstora företag avseende administration, likviditet och betalflöden, så att du som företagare kan fokusera på din verksamhet istället för långrandiga möten med din bankman, säger Tobias Lange, VD på 24SevenFinans. Kunderna får omedelbart tillgång till likviditet vid fakturautskicket samtidigt som de är uppkopplade till sin bankredovisning fortsätter Tobias Lange.

– Genom samarbetet med 24SevenFinans stärker vi nu vårt erbjudande till små och medelstora företag genom att de enkelt och snabbt kan få tillgång till finansiering via digitala tjänster, säger Thomas Gunnarsson, Country Manager Norge för Collector Bank.

För ytterligare information:
Liza Nyberg, CEO Collector Bank I Telefon 073-910 00 00 I E-post
liza.nyberg@collectorbank.se
Thomas Gunnarsson, Country Manager Norge, Collector Bank I Telefon +47 900 81 991I E-post
thomas.gunnarsson@collectorbank.se

Collector är en ledande digital nischbank som utvecklar finansiella lösningar för privat- och företagskunder. För privatmarknaden erbjuder vi lån och sparande, faktura- och delbetalning, kreditkortstjänster och finansiella appar, medan segmentet företag innefattar betallösningar för e-handel och butik, factoring och företagskrediter, fastighetskrediter samt uppdragsinkasso. Med en årlig organisk tillväxt om 30 % har vi den uthållighet, det mod och den erfarenhet som krävs för att tro på idéer och få dem att flyga. Koncernen består av moderbolaget Collector AB (publ), helägda dotterbolaget Collector Bank AB där den huvudsakliga verksamheten bedrivs, Colligent Inkasso AB och Colligent Inkasso AS med uppdragsverksamhet och inkasso, samt Collector Ventures med investeringar i FinTech. Bolaget har kontor i Göteborg (huvudkontor), Stockholm, Helsingfors och Oslo. Collector är noterat på Nasdaq Stockholm.