Collector flyttar upp till Nasdaq Stockholm Large Cap-segment

Göteborg, Sverige – Collector AB (publ.) (Nasdaq Stockholm: COLL). Collector flyttar upp till Nasdaq Stockholms segment Large Cap den 2 januari 2017 som är den första handelsdagen 2017.

Collector noterades på Nasdaq Stockholm, Mid Cap-segmentet den 10 juni 2015. Sedan 2005 har Collector haft en årlig organisk intäktstillväxt om 30 % och en resultattillväxt (EAT) om 55 %. Det tredje kvartalet 2016 blev återigen det finansiellt bästa i Collectors historia med rekord i både intäkter och resultat efter skatt.

Bytet från Mid-Cap är en följd av Nasdaqs årliga genomgång av genomsnittliga börsvärden inom de nordiska marknadssegmenten. Large Cap-segmentet omfattar företag med ett börsvärde på mer än 1 miljard EUR.

"Att gå från Mid Cap till Large Cap på drygt ett år är nästan osannolikt. Collector är en digital nischbank med stora tillväxtambitioner. Marknaden tycks ha förstått vår affärsmodell och potentialen den innebär. Som resultat har vi en nästan fördubblad värdering jämfört med introduktionen. Vi kan bara lova att vi ska göra vårt yttersta för att fortsätta att leverera tillväxt."  Lena Apler, Grundare och styrelseordförande Collector

Lena Apler, Grundare & Styrelseordförande Collector I Tel +46 70-525 65 80 I lena.apler@collectorbank.se
Pia-Lena Olofsson, CFO & Head of IR Collector I Tel +46 70-858 04 43 I pia-lena.olofsson@collectorbank.se
Åsa Hillsten, CCO & IR Collector I Tel +46 70-081 81 17 I asa.hillsten@collectorbank.se