Collector förstärker sitt Inkassobolag Colligent

Göteborg, Sverige – Collector AB ( publ.) (Nasdaq Stockholm: COLL). Colligent Inkasso AB som ingår i Collectorkoncernen har rekryterat Susanne Bruce. Susanne, med 20 års erfarenhet från ledande positioner inom finans- och inkassobranschen, tillträder tjänsten som VD för Collector Banks inkassobolag Colligent Inkasso AB med inriktning uppdragsinkasso. Susanne kommer närmast från tjänsten som VD för IT-bolaget Aptic.

Susanne har de senaste 20 åren arbetat i ledande positioner i finans- och inkassobranschen. Hon var vice VD och operativ chef för Intrum Justitias svenska verksamhet under de år då Intrum växte som starkast, både i Sverige och i Europa. Därifrån blev hon rekryterad till Lindorff och arbetade som operativ chef för deras svenska verksamhet i två år. Hon har även startat ett eget bolag som efter tre framgångsrika år såldes till IT-bolaget Aptic.

“Vi har en mycket bra grund att stå på med starka och innovativa ägare, en mycket bra kundstruktur och duktiga medarbetare. Själv har jag förmågan att se hur IT kan bidra till effektiva och sofistikerade lösningar för vår verksamhet och som då ger ett stort värde för våra kunder utan att ta bort den personliga delen i kontakterna.“
Managing Director Colligent Inkasso, Susanne Bruce

” Vi är väldigt glada över att ha rekryterat Susanne Bruce till att leda vår verksamhet inom uppdragsinkasso. Vi har mycket höga ambitioner för Colligent och med Susanne som ansvarig kommer vi att kunna accelerera vår tillväxt som präglas av innovation och kvalitet.”
CEO Collector, Stefan Alexandersson

Stefan Alexandersson, CEO I Telefon +46 70-607 38 87 I E-post stefan.alexandersson@collectorbank.se
Åsa Hillsten Eklund, CCO & IR I Telefon +46 70-081 81 17 I E-post asa.hillsteneklund@collectorbank.se

Managing Director Colligent Inkasso, Susanne Bruce