Collector lanserar ny digital företagsprodukt – Reverse Factoring

Göteborg, Sverige – Collector AB (publ.) (Nasdaq Stockholm: COLL). Collector lägger fortsatt stort fokus på digitalisering av företagsprodukter och lanserar Reverse Factoring/Leverantörsfinansiering, en ny online baserad tjänst som gör det möjligt att förbättra företags kassaflöde och stärka egna affärsrelationer.

Fördelar med produkten, utöver enkelheten att ansöka om och använda den digitalt, är att leverantören kan få betalt direkt, vilket kan möjliggöra kassarabatter för t ex e-handlare och andra företag med stora inköp. Produkten ger också företagaren tillfälle att förlänga betaltider. Andra fördelar är att det säkerställer att leverantörsfakturan betalas i tid samtidigt som företagaren själv styr över sin egen kredittid.

”Vi är stolta över att presentera en ny digital produkt för företagsmarknaden där det inte är lika stort tryck på nya spännande digitala lösningar som underlättar företagarnas vardag.” Stefan Alexandersson, CEO Collector

Stefan Alexandersson, CEO I Telefon +46 70-607 38 87 I E-post stefan.alexandersson@collectorbank.se
Åsa Hillsten, CCO & IR I Telefon +46 70-081 81 17 I E-post asa.hillsten@collectorbank.se

Stefan Alexandersson, CEO Collector