Collectors årsredovisning nominerad till Svenska Designpriset

Efter sommarens arbete meddelar nomineringsjuryn att Collectors Årsredovisning 2013 i digital form, nominerats till slutomröstning i Svenska Designpriset 2014.

Den digitala årsredovisningen är framtagen tillsammans med byrån DDB Göteborg och den är nominerad i kategorin Information - årsredovisningar - digitalt.

Redan den 8 september startar omröstningen på www.designpriset.se och hela designSverige bjuds in att rösta fram vinnaren.

Vinnarna presenteras den 2 oktober under den festliga prisutdelningen på Moderna Museet.

Den digitala årsredovisningen kan laddas ner till iPad här.

Collector är en innovativ, digital nischbank som erbjuder finansieringslösningar för privat- och företagskunder. Verksamheten omfattar segmenten Privat och Företag. Inom Privat bedrivs utlåning till privatpersoner, faktura- och delbetalningstjänster till e-handels- och butikskunder, kreditkortstjänster samt inlåning. Segmentet Företag omfattar fastighetskrediter, företagskrediter och factoring riktat främst till små och medelstora företag, inkassoverksamhet för kunds räkning (uppdragsinkasso) samt förvärv av portföljer av förfallna fordringar. Bolaget har kontor i Göteborg (huvudkontor), Stockholm, Helsingfors, Åbo och Oslo. Koncernen består av moderbolaget Collector AB (publ), helägda dotterbolaget Collector Bank AB där den huvudsakliga verksamheten bedrivs, Colligent Inkasso AB och Colligent Norge AS med uppdragsverksamhet och inkasso, Collector Payments och Collector Payments Finland Oy där delar av betallösningsverksamheten bedrivs samt Collector Ventures 1 KB med investeringar i fintech. Collector AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm.