Inbjudan till presentation av bokslutskommunikén 2015

Collector Bank AB publicerar bokslutskommunikén för 2015 torsdagen den 11 februari kl. 08.15. Samma dag hålls ett investerarmöte kombinerat med en direktsänd webcast på Operaterrassen i Stockholm kl. 12.00 där CEO Stefan Alexandersson och CFO Pia-Lena Olofsson kommenterar rapporten.

Presentationen hålls på engelska via en telefonkonferens eller audiosändning. Var vänlig och anmäl ditt deltagande i förväg via mail till hearings@financialhearings.com. Presentationen visas även via webcast i realtid på www.collector.se. De som vill delta i telefonkonferensen i samband med presentationen ringer in på telefonnummer 08-5664 2663 eller +44 20 3428 1402.

Efter presentationen kommer det finnas möjlighet att ställa frågor via telefonkonferensen eller skriftligen via webcasten. Presentationen går också att titta på i efterhand på www.collector.se.

För mer information var vänlig kontakta:
Clara Bolinder-Lundberg, IR Manager I Telefon +46 70 719 84 43 I E-post clara.bolinderlundberg@collectorbank.se

Collector är en ledande digital nischbank som utvecklar finansiella lösningar för privat- och företagskunder. För privatmarknaden erbjuder vi lån och sparande, faktura- och delbetalning, kreditkortstjänster och finansiella appar, medan segmentet företag innefattar betallösningar för e-handel och butik, factoring och företagskrediter, fastighetskrediter samt uppdragsinkasso. Med en årlig organisk tillväxt om 30 % har vi den uthållighet, det mod och den erfarenhet som krävs för att tro på idéer och få dem att flyga. Koncernen består av moderbolaget Collector AB (publ), helägda dotterbolaget Collector Bank AB där den huvudsakliga verksamheten bedrivs, Colligent Inkasso AB och Colligent Inkasso AS med uppdragsverksamhet och inkasso, samt Collector Ventures med investeringar i FinTech. Bolaget har kontor i Göteborg (huvudkontor), Stockholm, Helsingfors och Oslo. Collector är noterat på Nasdaq Stockholm.