Ledningsförändringar inom Collector

Maria Lykken Ljungdahl har på egen begäran beslutat att lämna sin tjänst som CFO. Maria har arbetat inom Collector sedan september 2017 och ingått i bolagets koncernledning. Som tf CFO har nuvarande koncerncontroller Magnus Erkander utsetts.

Magnus Erkander, civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm, har lång och bred erfarenhet inom ekonomiområdet. Han har tidigare haft ett flertal chefspositioner inom Nordea som bl.a.Head of business control for Group Functions, Head of business control of Group Operations samt Head of business control of Business Unit Private Banking & Savings. Magnus har även haft ledande befattningar inom AGA.

Magnus Erkander tillträder sin nya tjänst som tf CFO den 10 juli 2018.

För ytterligare information:
Lena Apler, tf CEO och grundare i Collector I Telefon 070-525 65 80 I E-post lena.apler@collectorbank.se

Denna information är sådan information som Collector AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 13 maj 2018 kl.8.00 CET. Börsen: Tickerkod COLL