Liza Nyberg - ny VD på plats 1 september

Göteborg, Sverige – Collector AB (publ) (Nasdaq Stockholm: COLL). Collectors styrelse utsåg i april Liza Nyberg till ny VD med tillträde under hösten 2017. Tillträde kommer att ske redan 1 september.

”Det känns väldigt bra att vi får starta höstterminen med Liza på plats. Vi har mycket som händer på affärssidan i Collector och vill gärna ha med vår nya VD så snart det går.” Lena Apler, Grundare Collector

Lena Apler, Grundare och tillförordnad VD Collector I Telefon 070-525 65 80 I E-post lena.apler@collectorbank.se
Åsa Hillsten, CCO & IR I Telefon 070-081 81 17 I E-post asa.hillsten@collectorbank.se

Collector är en ledande digital nischbank som utvecklar finansiella lösningar för privat- och företagskunder. För privatmarknaden erbjuder vi lån och sparande, faktura- och delbetalning, kreditkortstjänster och finansiella appar, medan segmentet företag innefattar betallösningar för e-handel och butik, factoring och företagskrediter, fastighetskrediter samt uppdragsinkasso. Med en årlig organisk tillväxt om 30 % har vi den uthållighet, det mod och den erfarenhet som krävs för att tro på idéer och få dem att flyga. Koncernen består av moderbolaget Collector AB (publ), helägda dotterbolaget Collector Bank AB där den huvudsakliga verksamheten bedrivs, Colligent Inkasso AB och Colligent Inkasso AS med uppdragsverksamhet och inkasso, samt Collector Ventures med investeringar i FinTech. Bolaget har kontor i Göteborg (huvudkontor), Stockholm, Helsingfors och Oslo. Collector är noterat på Nasdaq Stockholm.

Citat

Lena Apler, Grundare Collector