Liza Nyberg - ny VD på plats 1 september

Göteborg, Sverige – Collector AB (publ) (Nasdaq Stockholm: COLL). Collectors styrelse utsåg i april Liza Nyberg till ny VD med tillträde under hösten 2017. Tillträde kommer att ske redan 1 september.

”Det känns väldigt bra att vi får starta höstterminen med Liza på plats. Vi har mycket som händer på affärssidan i Collector och vill gärna ha med vår nya VD så snart det går.” Lena Apler, Grundare Collector

Lena Apler, Grundare och tillförordnad VD Collector I Telefon 070-525 65 80 I E-post lena.apler@collectorbank.se
Åsa Hillsten, CCO & IR I Telefon 070-081 81 17 I E-post asa.hillsten@collectorbank.se

Collector är en innovativ, digital nischbank som erbjuder finansieringslösningar för privat- och företagskunder. Sedan 2005 har Collector haft en årlig organisk intäktstillväxt om 30 % och en resultattillväxt (EAT) om 55 %. Verksamheten omfattar segmenten Privat och Företag. Inom Privat bedrivs utlåning till privatpersoner, faktura- och delbetalningstjänster till e-handels- och butikskunder, kreditkortstjänster samt inlåning. Segmentet Företag omfattar factoring- och företagskrediter riktat främst till små- och medelstora företag, fastighetskrediter, inkassoverksamhet för kunds räkning (uppdragsinkasso) samt förvärv av portföljer av förfallna fordringar. Bolaget har kontor i Göteborg (huvudkontor), Stockholm, Helsingfors och Oslo. Koncernen består av moderbolaget Collector AB (publ), helägda dotterbolaget Collector Bank AB där den huvudsakliga verksamheten bedrivs samt av Colligent Inkasso AB och Colligent Norge AS med uppdragsverksamhet och inkasso. Collector AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap-listan. Läs mer på www.collector.se.

Citat

Lena Apler, Grundare Collector