Telefonkonferens i samband med delårsrapport jan-mars 2017

Collector AB (publ) publicerar sin rapport för första kvartalet 2017, tisdagen den 25 april kl. 08.15. En telefonkonferens med möjlighet att ställa frågor kommer att hållas kl. 10.00 samma dag där grundare och tillförordnad VD Lena Apler och CFO Pia-Lena Olofsson presenterar rapporten.

Telefonkonferensen hålls på svenska och kommer att sändas live på https://tv.streamfabriken.com/collector-q1-2017

För att ringa in till telefonkonferensen: +46 8 5664 2663 eller +44 20 3008 9802. Växeln öppnar kl. 09.55.

Presentationsmaterialet, kommer att finnas tillgänglig på vår hemsida www.collector.se

Lena Apler, Grundare & tillförordnad VD I Telefon +46 70-525 65 80 I E-mail lena.apler@collectorbank.se
Pia-Lena Olofsson, CFO & Head of IR Collector I Telefon +46 70-858 04 53 I pia-lena.olofsson@collectorbank.se
Åsa Hillsten, CCO & IR Collector I Telefon +46 70-081 81 17 I asa.hillsten@collectorbank.se

Collector är en innovativ, digital nischbank som erbjuder finansieringslösningar för privat- och företagskunder. Sedan 2005 har Collector haft en årlig organisk intäktstillväxt om 30 % och en resultattillväxt (EAT) om 55 %. Verksamheten omfattar segmenten Privat och Företag. Inom Privat bedrivs utlåning till privatpersoner, faktura- och delbetalningstjänster till e-handels- och butikskunder, kreditkortstjänster samt inlåning. Segmentet Företag omfattar factoring- och företagskrediter riktat främst till små- och medelstora företag, fastighetskrediter, inkassoverksamhet för kunds räkning (uppdragsinkasso) samt förvärv av portföljer av förfallna fordringar. Bolaget har kontor i Göteborg (huvudkontor), Stockholm, Helsingfors och Oslo. Koncernen består av moderbolaget Collector AB (publ), helägda dotterbolaget Collector Bank AB där den huvudsakliga verksamheten bedrivs samt av Colligent Inkasso AB och Colligent Norge AS med uppdragsverksamhet och inkasso. Collector AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap-listan. Läs mer på www.collector.se.