Telefonkonferens i samband med delårsrapport jan-mars 2017

Collector AB (publ) publicerar sin rapport för första kvartalet 2017, tisdagen den 25 april kl. 08.15. En telefonkonferens med möjlighet att ställa frågor kommer att hållas kl. 10.00 samma dag där grundare och tillförordnad VD Lena Apler och CFO Pia-Lena Olofsson presenterar rapporten.

Telefonkonferensen hålls på svenska och kommer att sändas live på https://tv.streamfabriken.com/collector-q1-2017

För att ringa in till telefonkonferensen: +46 8 5664 2663 eller +44 20 3008 9802. Växeln öppnar kl. 09.55.

Presentationsmaterialet, kommer att finnas tillgänglig på vår hemsida www.collector.se

Lena Apler, Grundare & tillförordnad VD I Telefon +46 70-525 65 80 I E-mail lena.apler@collectorbank.se
Pia-Lena Olofsson, CFO & Head of IR Collector I Telefon +46 70-858 04 53 I pia-lena.olofsson@collectorbank.se
Åsa Hillsten, CCO & IR Collector I Telefon +46 70-081 81 17 I asa.hillsten@collectorbank.se

Collector är en ledande digital nischbank som utvecklar finansiella lösningar för privat- och företagskunder. För privatmarknaden erbjuder vi lån och sparande, faktura- och delbetalning, kreditkortstjänster och finansiella appar, medan segmentet företag innefattar betallösningar för e-handel och butik, factoring och företagskrediter, fastighetskrediter samt uppdragsinkasso. Med en årlig organisk tillväxt om 30 % har vi den uthållighet, det mod och den erfarenhet som krävs för att tro på idéer och få dem att flyga. Koncernen består av moderbolaget Collector AB (publ), helägda dotterbolaget Collector Bank AB där den huvudsakliga verksamheten bedrivs, Colligent Inkasso AB och Colligent Inkasso AS med uppdragsverksamhet och inkasso, samt Collector Ventures med investeringar i FinTech. Bolaget har kontor i Göteborg (huvudkontor), Stockholm, Helsingfors och Oslo. Collector är noterat på Nasdaq Stockholm.