Coloreel lanserar unik trådinfärgningsenhet på internationella modemässan Avantex

Produktlanseringen av den revolutionerande enheten från Coloreel kommer att äga rum på den högteknologiska modemässan Avantex i Paris, 17-20 september. Coloreel kommer då att presentera den nya banbrytande trådinfärgningsenheten, klar för beställning. Leverans börjar under sista kvartalet av 2018.

Under 17-20 september lanserar Coloreel sin unika trådinfärgningsenhet för industriella brodyrmaskiner på Avantex-mässan där teknologi möter modeindustrin. I monter Z428 kommer kunderna att kunna träffa både Coloreel och de europeiska distributörerna.

"Kom till Avantex och ta del av framtidens textilindustri. På plats bli det demonstration av vår revolutionerande trådinfärgningsenhet som kommer att producera nya fantastiska brodyr som du aldrig sett förut, säger Magnus Hellström, Marknads- och Försäljningschef på Coloreel.

Den innovativa mässan Avantex har en geografiska placeringen, mitt i Europa, vilket gör det enkelt för alla marknader och potentiella kunder att komma dit.

"Avantex är rätt plats för lansering av denna produkt eftersom rätt personer är här, och vi har en bra historia med mässan. Vi hade vår premiär här 2016 då vi presenterade tekniken och fick ett bra gensvar. Sedan kom vi tillbaka 2017 för att demonstrera vår prototyp och marknadsresponsen var då enorm. Nu är vi mycket glada att återvända i september 2018 för produktlanseringen av vår revolutionerande trådinfärgningsenhet, säger Joakim Staberg, grundare och innovatör hos Coloreel.

Coloreel-tekniken möjliggör högkvalitativ omedelbar infärgning av textiltråd samtidigt som tråden är i produktion. Den första produkten som ska lanseras baserad på denna teknik är den banbrytande trådinfärgningsenheten som fungerar med alla befintliga industriella brodyrmaskiner. Genom att kunna färga en vit tråd under pågående brodyrproduktion ger Coloreel fullständig frihet att skapa unika brodyr utan några begränsningar i användning av färger.

"Det känns riktigt bra att ett innovationsföretag som Coloreel väljer att lansera sin nya spännande produkt för industriella brodyrmaskiner på just Avantex, säger Barbara Kuntzel, Avantex & Texworld Paris Show Director.

Världsledande företag inom textil, mode och sportkläder står i kö för att använda denna produkt som kommer att lanseras 17-20 september på Avantex, mötesplatsen för högteknologiskt mode, i monter Z428.

För mer information om Coloreel, besök www.coloreel.com eller kontakta:

Magnus Hellström, Marknads- och försäljningschef, magnus.hellstrom at coloreel.com, +46 709 501 620

Coloreel är ett svenskt teknik- och innovationsföretag inom textilindustrin. Sedan 2009 har företaget utvecklat Coloreel-tekniken, en banbrytande innovation som möjliggör högkvalitativ infärgning av textiltråd som öppnar fantastiska nya designmöjligheter. Tekniken kan användas för brodyr, sömnad, stickning, vävning med mera. Coloreels första produkt baserad på tekniken är en trådinfärgningsenhet som är skapad för att användas till industriella brodyrmaskiner.

Magnus Hellström, Marknads- och Försäljningschef på Coloreel
Joakim Staberg, grundare och innovatör hos Coloreel