• Tele2 play/

Bolagsverket har lämnat tillstånd att verkställa fusionsplanen mellan Tele2 och Com Hem Holding

Report this content

Bolagsverket har idag lämnat tillstånd till Tele2 AB (publ) (”Tele2”) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A och TEL2 B) att verkställa fusionsplanen avseende fusionen mellan Tele2 och Com Hem Holding AB (publ) (”Com Hem Holding”).

Bolagsverket beräknas registrera fusionen måndagen den 5 november 2018. I samband med registreringen av fusionen kommer Com Hem Holding att upplösas och samtliga dess tillgångar och skulder att övergå till Tele2.

I samband med att Bolagsverket registrerar fusionen kommer de aktieägare som är upptagna i Com Hem Holdings aktiebok att erhålla fusionsvederlag. För varje aktie i Com Hem Holding erhålls 1,0374 nya aktier av serie B i Tele2 och 37,02 kronor i kontanter. Com Hem Holdings aktieägare erhåller aktier i Tele2 dvs. det icke-kontanta fusionsvederlaget den 7 november 2018 och den kontanta delen av fusionsvederlaget den 7-8 november 2018. Handel i Tele2s aktie sker som vanligt och kommer inte att påverkas av fusionsprocessen.

fredrik.hallstan@comhem.com

Com Hem-koncernen levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag under sina två varumärken Com Hem och Boxer. I koncernen ingår även kommunikationsoperatören iTUX Communication AB som tillhandahåller öppna fibernät till tjänsteleverantörer. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder ett stort utbud av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalboxar, surfplattor och mobiltelefoner. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1,2 Gbit/s når över 60% av Sveriges hushåll, vilket gör oss till en viktig motor i det digitala Sverige. Com Hem-koncernen grundades 1983 och har cirka 1 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och under 2017 omsatte koncernen 7 136 MSEK. www.comhemgroup.com