Com Hem frivisar internationella nyhetskanaler

Med anledning av de tragiska händelserna i Paris kommer Com Hem att frisända BBC World News, CNN och Al Jazeera till alla hushåll som är anslutna till Com Hems digital tv-nät.

Alla hushåll anslutna till Com Hems digital tv-nät kan från och med nu att kunna följa nyhetsrapporteringen i dessa kanaler:

BBC World News – Kanalplats 123
Al Jazeera Arabic – Kanalplats 183
Al Jazeera English – Kanalplats 128
CNN – Kanalplats 120

Om Com Hem Com Hem-koncernen levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag under sina två varumärken Com Hem och Boxer. I koncernen ingår även kommunikationsoperatören iTUX Communication AB som tillhandahåller öppna fibernät till tjänsteleverantörer. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder ett stort utbud av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalboxar, surfplattor och mobiltelefoner. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1,2 Gbit/s når över 60% av Sveriges hushåll, vilket gör oss till en viktig motor i det digitala Sverige. Com Hem-koncernen grundades 1983 och har cirka 1 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och under 2017 omsatte koncernen 7 136 MSEK. Com Hem-aktien är sedan 2014 noterad på Nasdaq Stockholm. www.comhemgroup.com.