Com Hem går in som huvudsponsor av Svenska e-sportcupen 2013

Com Hem inleder ett samarbete med spelhobbyförbundet Sverok, Sveriges största ungdomsförbund, och blir huvudsponsor för Svenska e-sportcupen 2013.

Att tävla i dataspel är en verksamhet som växer starkt och Com Hem har under lång tid nära följt utvecklingen på ett område som kräver sitt bredband.

– E-sport har exploderat de senaste åren och gått från att vara något som mest engagerat unga killar till att bli en folksport som direktsänds i våra största tv-kanaler. E-sport ställer höga krav på snabba, stabila uppkopplingar med låga pingtider. Allt detta är hög prioritet för Com Hem och sådant vi hela tiden jobbar med att upprätthålla och förbättra, säger Stefan Trampus, Försäljning- och Marknadsdirektör på Com Hem.

Com Hem ser det också som viktigt att kunna lyfta fram och stötta de initiativ och organisationer som engagerar ungdomars intresse för internet och spel.

– Sverok gör ett bra jobb med att stärka e-sporten och skapa en större acceptans runt en stor och viktig fritidssysselsättning som engagerar många ungdomar. Vi bidrar med höghastighetsbredband till många svenska gamers och vill genom det här samarbetet bidra än mer till svensk e-sport, säger Stefan Trampus.

På Sverok, som samlar över 90 000 medlemmar aktiva inom e-sport, ser man också fram emot samarbetet.

- Vi är otroligt glada att en så stor aktör som Com Hem vill vara med och sponsra Svenska e-sportcupen och därmed också bidra till vår satsning på föreningslivet och gräsrotsrörelsen inom svensk e-sport. Det betyder mycket för den fortsatta långsiktiga satsningen att ha en stark samarbetspartner i ryggen, säger Rebecka Prentell, förbundsordförande i Sverok.

Finalen i Svenska e-sportcupen 2013 sänds i TV4 Play direkt och genom ett sammandrag i TV4 Sport.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ola Eriksson, presschef, tel: 0702 202 350, e-post:

Om Com Hem Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,75 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983, ägs av BC Partners och  har cirka 950 anställda och huvudkontor i Stockholm. För mer information: www.comhem.se