Com Hem Och Boxer har tecknat nytt avtal med Discovery

Com Hem-koncernen har idag tecknat avtal med Discovery Networks och får åter igen rätten att visa Kanal 5, Kanal 9, Eurosport och deras övriga kanaler.

Sedan den 1 september har Com Hem och Boxer inte haft rätten att visa Discovery Networks kanaler, vilket har berott på att avtalet mellan parterna då gick ut.

Idag har ett nytt avtal tecknats, vilket innebär att kanalerna snarast kommer att börja visas igen för Com Hem och Boxers kunder.

Vi ber våra kunder om ursäkt för att de har drabbats av vår och Discoverys oförmåga att komma överens och vi tackar våra kunder för det tålamod de visat under denna tid. Det var första gången under Com Hems mer än 30 åriga historia som vi drabbats av en sådan här konflikt. Naturligtvis kommer vi att göra vad vi kan för att undvika att hamna i en liknande situation igen och vi beklagar att det tog så lång tid att nå en lösning som var bra för våra kunder”, säger Anders Nilsson, VD på Com Hem.

Kanalerna som nu kommer tillbaka är Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Discoverykanalerna, Animal Planet, Eurosport 1 & 2, samt TLC.

Fredrik Hallstan, Presschef Com Hem/Boxer

Om Com Hem koncernen
Com Hem levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1 Gbit/s når hälften av Sveriges hushåll, vilket gör Com Hem-koncernen till en viktig motor i det digitala Sverige. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder det största utbudet av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalbox eller på surfplattor och mobiltelefoner. Bolaget grundades 1983 och har cirka 1 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och verksamheten bedrivs genom de fyra dotterbolagen Com Hem AB, Boxer Access AB, Phonera Företag AB och iTUX Communication AB. Under 2016 omsatte koncernen 5 665 MSEK. Com Hem-aktien är sedan 2014 noterad på Nasdaq Stockholm. www.comhemgroup.se .