Com Hem och Riksbyggen ingår nytt ramavtal om triple play

Com Hem och Riksbyggen har ingått ett nytt ramavtal gällande nyanslutning,
ombyggnad, uppgradering och felavhjälpande service av fastighetsnät samt leverans
av triple play-tjänster: tv, bredband och telefoni.

Ramavtalet omfattar förmånliga villkor för bostadsrättföreningar med tillsammans 150 000 hushåll att ingå avtal med Com Hem gällande nyanslutning, ombyggnad, uppgradering och felav¬hjälpande service av fastighetsnät. Dessutom ges möjlighet att teckna gruppavtal med Com Hem, vilket innebär att samtliga hushåll i bostadsrättsföreningen får tillgång till analog- och digital-tv samt bredband och telefoni på förmånliga villkor.

– Det är glädjande att vi kan fortsätta vårt mångåriga samarbete med Riksbyggen. Idag är fler än 80 000 Riksbyggen-hushåll anslutna till vårt nät och det är vår förhoppning att de ska bli ännu fler i och med detta avtal. Riksbyggen och Com Hem har alltid haft en strävan att hitta bra kundanpassade lösningar och detta avtal är ytterligare ett bra exempel på det, säger Gunnar Asp vd på Com Hem.

Om Com Hem Com Hem-koncernen levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag under sina två varumärken Com Hem och Boxer. I koncernen ingår även kommunikationsoperatören iTUX Communication AB som tillhandahåller öppna fibernät till tjänsteleverantörer. Vi erbjuder våra 1,45 miljoner kunder ett stort utbud av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalboxar, surfplattor och mobiltelefoner. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1,2 Gbit/s når över 60% av Sveriges hushåll, vilket gör oss till en viktig motor i det digitala Sverige. Com Hem-koncernen grundades 1983 och har cirka 1 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och under 2017 omsatte koncernen 7 136 MSEK. Com Hem-aktien är sedan 2014 noterad på Nasdaq Stockholm. www.comhemgroup.com.