Com Hem och Riksbyggen ingår nytt ramavtal om triple play

Com Hem och Riksbyggen har ingått ett nytt ramavtal gällande nyanslutning,
ombyggnad, uppgradering och felavhjälpande service av fastighetsnät samt leverans
av triple play-tjänster: tv, bredband och telefoni.

Ramavtalet omfattar förmånliga villkor för bostadsrättföreningar med tillsammans 150 000 hushåll att ingå avtal med Com Hem gällande nyanslutning, ombyggnad, uppgradering och felav¬hjälpande service av fastighetsnät. Dessutom ges möjlighet att teckna gruppavtal med Com Hem, vilket innebär att samtliga hushåll i bostadsrättsföreningen får tillgång till analog- och digital-tv samt bredband och telefoni på förmånliga villkor.

– Det är glädjande att vi kan fortsätta vårt mångåriga samarbete med Riksbyggen. Idag är fler än 80 000 Riksbyggen-hushåll anslutna till vårt nät och det är vår förhoppning att de ska bli ännu fler i och med detta avtal. Riksbyggen och Com Hem har alltid haft en strävan att hitta bra kundanpassade lösningar och detta avtal är ytterligare ett bra exempel på det, säger Gunnar Asp vd på Com Hem.