Jonas Berggren utsedd till ansvarig för Com Hems kundservice

Jonas Berggren har börjat som chef för Com Hems kundservice.  Jonas kommer att ansvara för driften av Com Hems kundservicecenter i Härnösand, Örnsköldsvik och Sundsvall med totalt cirka 450 medarbetare.

Jonas kommer närmast från Teleperformance där han har arbetat sedan 2010 och under de tre senaste åren som VD i Norden. Han har tidigare även varit ansvarig för kundservice på TeliaSonera.

”Jag hoppas att mina erfarenheter från ett globalt företag där man också jobbar aktivt med kundnöjdhet kan komma till nytta i Com Hems ambition om att ha branschens nöjdaste kunder,” säger Jonas Berggren.

Jonas började sin tjänst den 1 mars 2017 och efterträder Linda Påhlsson som i september valde att sluta på Com Hem för att ta sig an nya utmaningar utanför företaget.

Om Com Hem koncernen

Com Hem levererar bredband, tv, play och telefonitjänster till svenska hushåll och företag. Vårt kraftfulla och framtidssäkra nät med hastigheter upp till 1 Gbit/s når hälften av Sveriges hushåll, vilket gör Com Hem-koncernen till en viktig motor i det digitala Sverige. Vi erbjuder våra 1,5 miljoner kunder det största utbudet av digitala tv-kanaler och playtjänster via digitalbox eller på surfplattor och mobiltelefoner. Bolaget grundades 1983 och har cirka 1 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm och verksamheten bedrivs genom de fyra dotterbolagen Com Hem AB, Boxer Access AB, Phonera Företag AB och iTUX Communication AB. Under 2016 omsatte koncernen 5 665 MSEK. Com Hem-aktien är sedan 2014 noterad på Nasdaq Stockholm. www.comhemgroup.se.